„Překvapilo mě, jak je tu málo stánků. Pak mi došlo, že to asi souvisí se zavedením elektronické evidence tržeb," konstatovala Jitka Veselá, jedna z nakupujících. „Brala jsem muži k svátku u osvědčeného stánku zákusky, mají je dobré. Když mi vytiskli účtenku, docela mě to zaskočilo. Nejsem na to při trzích zvyklá," svěřila se Alena Mudrová.

Čtěte také: Lokální výrobci mají smůlu, infocentra kvůli EET ruší komisní prodej

„Je nás tu málo a nesouvisí to s počasím, dobře sedmdesát procent prodejců ukončilo kvůli EET činnost. Zbytek kolegů ještě zvažuje setrvání," konstatoval Karel Brůha. S tím, jak elektronické pokladny fungují, moc spokojený nebyl. Jak říká chvíli to šlape, chvíli ne.

S tím souhlasila i prodejkyně pečiva Natálie Eliášová. „Minulý čtvrtek nešel systém hodinu a půl. Jak mám dávat účtenky? V takovém případě jsem povinná je lidem do 48 hodin doručit. Jak to asi provést?! V pondělí se situace opakovala, podle operátora, který přišel dělat opatření, se prý vyskytla závažná chyba systému. Asi ano, protože jsem na něj čekala čtyři hodiny a chvátal, kolik má ještě klientů. Zaplatila jsem novou kartičku do EET, kam nahrál opět všechny nezbytnosti, a půlhodina započaté práce vyšla na čtyři sta. Pokladna je nová a už mě tím stála přes šest set. Hlavně, aby to fungovalo. Mám objednané zboží, musím ho prodat. Nemohu přijít o práci," obávala se.

Posteskla si také, že firma, jež jim techniku prodala, peníze za vychytání "vad systému" vybírá, protože svaluje vinu na něj a internet.

„My už musíme EET mít, ale na místa, kde se točí a uniká nejvíc peněz, se to zatím nevztahuje," poukázal ještě na nesrovnalost Jan Horáček, prodejce od mini stánku s ovocem.

Nepřehlédněte: Po 20 letech zavřeli. Poslední kapkou byla EET, říká majitel obchodu