EET Deník EET Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

EET vyhání regionální autory z informačních center

Informační centra mnoha obcí na Opavsku se rozhodla pro zrušení komisního prodeje kvůli zavádění elektronické evidence tržeb. Tento druh prodeje byl v minulosti používán pro snadné šíření děl regionálních autorů.

4.4.2017 4
SDÍLEJ:

Informační centrum v Šumperku.Foto: Deník / Kubová Hana

Podle výjimky ze zákona o elektronické evidenci tržeb nemusí městské provozovny tento systém používat. To však neplatí pro komisní prodej. Kvůli náročné realizaci po technické i finanční stránce se v březnu rozhodla řada informačních center na Opavsku komisní prodej zcela zrušit.

Publikace, výrobky či potraviny místních výrobců tedy už nebude možné v informačních stáncích kupovat.

O místní autory mají lidé velký zájem

Komisní prodej přitom byl pro mnoho obcí jedinou možností, jak regionální díla snadno šířit mezi jejich návštěvníky z Česka i z ciziny.

Zrušení komisního prodeje mezi prvními oznámil ředitel Muzea Hlučínska Metoděj Chrástecký: „V Hlučíně je infocentrum součástí Muzea Hlučínska, příspěvkové organizace. Obecně jsou příspěvkové organizace z EET vyňaty. Pokud ovšem provozují komisní prodej, v němž prodávají zboží subjektům, na které se EET vztahuje, tak se také ony stávají součástí EET.

Naše infocentrum komisní prodej zrušilo a EET zavádět nebude. V omezené míře zboží nakoupí k vlastnímu prodeji."

Hradec už neprodává

Díla místních výrobců pak zcela zmizí z pultu infocentra v Hradci nad Moravicí. Zde se komisnímu prodeji v minulosti velmi dařilo. „Komisní prodej byl u nás od března tohoto roku zrušen. Příčinou byla nutnost zavedení systému elektronické evidence tržeb, řekla k současnému stavu Lenka Hanáková z informačního centra z Hradce nad Moravicí.

„Je to škoda, těch publikací a předmětů, které se na komis prodávaly bylo poměrně hodně. Jednalo se pak většinou o díla regionálních autorů. Měli jsme tu například publikaci Petra Havrlanta k výstavě historických pohlednic nebo knihu Víta Skaličky o místním nářečí," dodala k tématu Hanáková.

Podobně jako v Hlučíně se snaží řešit současný problém také ve Vítkově. „Komisní prodej jsme u nás také zrušili. Vzhledem k malému objemu zboží, které jsme prodávali, by se nám zavedení systému kvůli elektronické evidenci tržeb vůbec nevyplatilo.

Pro konečného zákazníka se však de facto nic nemění. Protože se u nás tímto způsobem prodávaly pouze dvě publikace, domluvili jsme se s jejich dodavateli, že od nich budeme tyto knihy kupovat přímo," uvedla vedoucí Oddělení kultury města Vítkov Daniela Olbertová.

Autor: David Beinhauer

Nahravá se anketa
4.4.2017 VSTUP DO DISKUSE 4
SDÍLEJ:

SERVIS

Doprava a logistika - Přijmeme skladníka 33 000 Kč

Přijmeme šikovného a zodpovědného skladníka do velkoobchodu zeleniny a potravin na přípravu zboží dle objednávek. Noční provoz (8.5hod.). Mladý kolektiv, HPP, smlouva na dobu neurčitou, fyzicky náročná práce, příjemné prostředí, zaměstnanecké výhody. Plat až 33.000 Kč HM, možnost dalšího přivýdělku, prémií po zaučení a kariérního růstu.

Obchod - Přijmeme prodavačku 19 000 Kč

Prodejní okénko Minit na Masarykově nádr. přijme prodavačku. Pracovní doba pouze 2-3 dny v týdnu. Náplní práce bude rozpékání Minitek, příprava a prodej párků v rohlíku, kávy. Nástup možný ihned nebo dle domluvy.

Obchod - Zaměstnanec výběrové restaurace 125 Kč

Hledáme zaměstnance do známé výběrové restaurace na pozici obsluhy zákazníků za pultem, přípravy rybích pokrmů, salátů apod. Nástup možný ihned. Náplň práce: obsluha zákazníků, příprava rybích pokrmů, salátů, snacků, práce na pokladně, udržování pořádku na pracovišti.

Administrativa - Administrativa Administrativní pracovník 13 500 Kč

Všeobecní administrativní pracovníci Administrativní pracovník/pracovnice - pouze pro OZP. Požadované vzdělání: úso (vyučení s maturitou). Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 13500 kč, mzda max. 13500 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: V případě zájmu zašlete životopis , Náplň práce:, administrativa (kopírování, laminování), kompletace smluv, vedení dokumentace , Požadujeme: , bezúhonnost, spolehlivost, pečlivost, flexibilita, schopnost samostatné i týmové práce, logické myšlení, Nabízíme: , zázemí silné a stabilní společnosti , možnost dalšího vzdělávání , práci v příjemném a přátelském prostředí , HPP na dobu určitou 1 rok s možností prodloužení. Pracoviště: Centr group-elmont s.r.o.-brno, 602 00 Brno 2. Informace: Dana Mahrová, .


DOPORUČENÉ ČLÁNKY

V Pardubicích zavřeli bar kvůli EET, u Svitav sebrali forbesy

Majitel baru v Pardubicích měl EET evidované na jinou firmu. Teď má nuceně zavřeno.

Test Deníku: Účtenky prodejci automaticky nedávají. Navzdory pokutě

Dáte nám účtenku? zeptal se redaktor Deníku Rovnost v rychlém občerstvení ve Vyškově na náměstí. Po zaplacení ji totiž nedostal. Stejně dopadl i…

Dvacet tisíc výher měsíčně. Úředníci ladí detaily Účtenkovky

Téměř rok po startu  EET začne fungovat i státní loterie, v níž se budou losovat kódy z účtenek.

Povinné účtenky – základní otázky a odpovědi

1. Co to je EET?

Zkratka počátečních písmen elektronická evidence tržeb, je to systém dálkového zasílání přehledu tržeb. Už dříve se v Česku uvažovalo o zavedení tzv. registračních pokladen s fiskální pamětí.

zobrazit více >

2. Jak EET funguje?

Podnikatelé si musejí pořídit internet, pokud podnikají venku, tak bezdrátový. K tomu si musejí pořídit tiskárnu na účtenky a do nějakého zařízení (mobil, dotyková pokladna, tablet) nahrát program na odesílání tržeb.

zobrazit více >

3. Kdo eviduje tržby?

EET je rozdělena do čtyř etap. Rozhodující je, do jakého typu podnikání (dle tzv. kódů CZ- NACE) spadáte.

zobrazit více >

4. Co je evidovanou tržbou dle EET?

EVIDOVANOU TRŽBOU JE JAKÁKOLI PLATBA, která není ojedinělá, a je uskutečněna prostřednictvím…

zobrazit více >

5. Co musí podnikatel udělat, aby měl EET (autentizace, certifikát)

Než podnikatel zahájí vydávání účtenek, musí požádá Finanční správu o autentizační údaje, které mu umožní přihlášení na portál správce daně. Po přihlášení si podnikatel na portále zaeviduje své provozovny a vygeneruje tzv. certifikát.

zobrazit více >

6. Jaké zkušenosti si z EET odnesli Chorvaté?

Dodavatelé EET služeb začali růst jako houby po dešti Na začátku jich bylo přes 300. Po počátečním nadšení přišlo vystřízlivění.

zobrazit více >

Praktické otázky z provozu

1. Jak vybrat dobrého dodavatele pokladen? Na co si dát pozor?

V současné době vidíme na trhu mnoho start-upů, které víří vody trhu s EET, což je velmi dobře. Pokud ale vycházíme ze zahraničního trhu, kde mají i několikaleté zkušenosti, je patrné, že většina nových společností do roka své existence zaniká.

zobrazit více >

2. Jakým způsobem funguje ovládání tabletu/dotykové pokladny a jak se vkládá papír?

Ovládání dotykové pokladny je stejné, jako každý jiný tablet. Pokud si tedy umíte přečíst článek na denik.cz, je zde veliký předpoklad, že zvládnete i elektronickou pokladnu.

zobrazit více >

3. Jak se kasa zavírá a jak z ní předám informace své účetní?

Záleží na konkrétním dodavateli. Například nejrozšířenější typ eKasa má funkci, která umožňuje na konci směny zvolit položku „Uzavřít pokladnu". Zde si uživatel vybere, zda-li již dnes zavírá nebo pouze předává směnu někomu ze svých kolegů.

zobrazit více >

4. Slyšel jsem, že je dobré, aby kasa měla zálohování dat pomocí cloudu. Co když se mi data smažou?

Pokud by se stalo, že z jakéhokoliv důvodu přijdete o data v zařízení, tak se dají všechna data obnovit pomocí zálohového souboru přímo v aplikaci.

zobrazit více >

5. Zapomněl jsem si PIN do kasy, jak ho obnovím? Reset pinu.

PIN kódy lze měnit a i upravovat i na dálku. Opět záleží na konkrétním modelu pokladny.

zobrazit více >