EET Deník EET Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Účtenkovka startuje 1. října. Měsíčně rozdělí 21 tisíc výher

Ministerstvo financí spustí za necelé tři týdny účtenkovou loterii pod názvem Účtenkovka. Zákazníci v ní mají šanci každý měsíc vyhrát jednu z 21 tisíc cen v hodnotě od 100 do jednoho milionu korun. Stačí jen zaregistrovat účtenku vydanou obchodníkem, který eviduje tržby podle zákona o evidenci tržeb. Evidence tržeb se v tuto chvíli týká velko- a maloobchodů a stravovacích a ubytovacích služeb.

12.9.2017 2
SDÍLEJ:

EET. Ilustrační foto.Foto: DENÍK/ Martin Divíšek

„Pomocí účtenkové loterie chceme posílit obecný názor, že vydávat a brát si účtenku je zcela normální a samozřejmé. Je to standard, na nějž jsou zvyklí obyvatelé mnoha evropských zemí, a já věřím, že se k nim brzy připojíme,“ vysvětluje hlavní důvod zavedení Účtenkovky ministr financí Ivan Pilný. „Zákazníky se proto snažíme pozitivně motivovat především atraktivními výhrami a slušnou šancí na jejich získání,“ doplňuje ministr financí.

Účtenky mohou zákazníci registrovat dvěma způsoby, a to prostřednictvím webového formuláře na uctenkovka.cz  nebo mobilní aplikace Účtenkovka, která umožní automatické načtení údajů z účtenky. Losovat se bude vždy 15. den v měsíci, a to z účtenek, které byly vystaveny během uplynulého měsíce a zaregistrovány nejpozději 3 dny před slosováním. Účtenky vydané před 1. říjnem tak nemohou být do hry zaregistrovány.

„Zákazníci mohou přihlásit neomezený počet účtenek, přičemž musí dodržovat například i pravidlo, že pokud zákazník obdrží v jeden kalendářní den od obchodníka více účtenek, bude moci do Účtenkovky registrovat pouze jednu z nich,“ upřesňuje náměstkyně ministra financí pro daně a cla Alena Schillerová. „Podnikatelé se proto nemusí obávat, že budou zákazníci uměle rozdělovat svůj nákup na více částí, aby zvýšili své šance na výhru,“ ujišťuje náměstkyně.

Cena ročního komplexního provozu Účtenkovky, kterou bude zajišťovat firma Diebold Nixdorf, je 12 393 420 korun bez DPH. Ve výhrách pak Ministerstvo financí ročně rozdělí nejvýše 65 milionů korun.

Aktuální informace o loterii, včetně návodů, jak zaregistrovat účtenku, a odpovědí na nejčastější otázky naleznou zákazníci na webových stránkách uctenkovka.cz, jejichž plná verze bude spuštěna 1. října.

Autor: Andrea Gričová

12.9.2017 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:

SERVIS

Informační technologie - Informační technologie Programátor 65 535 Kč

Vývojáři softwaru Vývojáři softwaru. Požadované vzdělání: doktorské (vědecká výchova). Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 92000 kč, mzda max. 120000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Kont. os.: Martina Tomková, e-mail: martina.tomkova@barclays.com, 725 733 710, Po - Pá 9-11, , Pokročilá znalost angličtiny (každodenní psaná i ústní/telefonická komunikace). Znalost ukrajinštiny., Vysokoškolské doktorské vzdělání v oboru Umělá inteligence., Požadované znalosti: MS SQL, TSQL, MS Access, VBA, VB, eVB, C#, Active Reports, TSQL, XML, DAO, ODBC, ADO, ADO.NET.. Pracoviště: Barclays capital services limited, organizační složkapraha, . Informace: Martina Tomková, +420 725 733 710.

Cestovní ruch a hotelnictví - Recepční 17 000 Kč

Recepční. Nabízíme práci recepční v malém hotelu rodinného typu v centru Prahy. Klidná práce v dobrém prostředí ve 12h. směnách denní/noční a krátký/dlouhý. Práce recepční je spojená s přijímáním rezervací. Hotelová systém Hores - zaučíme. Nástupní mzda 17.000 Kč/čistého + odměny za bezchybnou práci. Zaučení - nástup možný ihned. Anglický jazyk slovem/písmem podmínkou.

Zemědělství, lesnictví a vodní hospodářství - Zemědělství, lesnictví a vodní hospodářství 25 000 Kč

Zootechnici zootechnik skotu. Požadované vzdělání: úso (vyučení s maturitou). Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 25000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: První kontakt osobě, telefonicky nebo emailem., Požadavky: , Nutný kladný vztah ke zvířatům, znalosti zootechnické práce, ŘP sk. B, Výhody: příspěvek na penzijní nebo životní pojištění, roční prémie, Místo výkonu práce: Zakřany 119, 664 84. Pracoviště: Azos, s.r.o., 664 84 Zastávka u Brna. Informace: Jaroslava Pecková, +420 546 431 394.

Gastronomie - Kuchař Český Krumlov 35 000 Kč

Na HPP přijmeme kuchaře. Česká kuchyně, hotovky, steaky. Krátký jídelní lístek. Na léto nebo na stálo. Ideální uchazeč, který by chtěl zůstat žít zde na delší dobu. Ubytování zdarma přímo u restaurace, jsme v centru Č. Krumlova.


DOPORUČENÉ ČLÁNKY

V Pardubicích zavřeli bar kvůli EET, u Svitav sebrali forbesy

Majitel baru v Pardubicích měl EET evidované na jinou firmu. Teď má nuceně zavřeno.

Test Deníku: Účtenky prodejci automaticky nedávají. Navzdory pokutě

Dáte nám účtenku? zeptal se redaktor Deníku Rovnost v rychlém občerstvení ve Vyškově na náměstí. Po zaplacení ji totiž nedostal. Stejně dopadl i…

Dvacet tisíc výher měsíčně. Úředníci ladí detaily Účtenkovky

Téměř rok po startu  EET začne fungovat i státní loterie, v níž se budou losovat kódy z účtenek.

Povinné účtenky – základní otázky a odpovědi

1. Co to je EET?

Zkratka počátečních písmen elektronická evidence tržeb, je to systém dálkového zasílání přehledu tržeb. Už dříve se v Česku uvažovalo o zavedení tzv. registračních pokladen s fiskální pamětí.

zobrazit více >

2. Jak EET funguje?

Podnikatelé si musejí pořídit internet, pokud podnikají venku, tak bezdrátový. K tomu si musejí pořídit tiskárnu na účtenky a do nějakého zařízení (mobil, dotyková pokladna, tablet) nahrát program na odesílání tržeb.

zobrazit více >

3. Kdo eviduje tržby?

EET je rozdělena do čtyř etap. Rozhodující je, do jakého typu podnikání (dle tzv. kódů CZ- NACE) spadáte.

zobrazit více >

4. Co je evidovanou tržbou dle EET?

EVIDOVANOU TRŽBOU JE JAKÁKOLI PLATBA, která není ojedinělá, a je uskutečněna prostřednictvím…

zobrazit více >

5. Co musí podnikatel udělat, aby měl EET (autentizace, certifikát)

Než podnikatel zahájí vydávání účtenek, musí požádá Finanční správu o autentizační údaje, které mu umožní přihlášení na portál správce daně. Po přihlášení si podnikatel na portále zaeviduje své provozovny a vygeneruje tzv. certifikát.

zobrazit více >

6. Jaké zkušenosti si z EET odnesli Chorvaté?

Dodavatelé EET služeb začali růst jako houby po dešti Na začátku jich bylo přes 300. Po počátečním nadšení přišlo vystřízlivění.

zobrazit více >

Praktické otázky z provozu

1. Jak vybrat dobrého dodavatele pokladen? Na co si dát pozor?

V současné době vidíme na trhu mnoho start-upů, které víří vody trhu s EET, což je velmi dobře. Pokud ale vycházíme ze zahraničního trhu, kde mají i několikaleté zkušenosti, je patrné, že většina nových společností do roka své existence zaniká.

zobrazit více >

2. Jakým způsobem funguje ovládání tabletu/dotykové pokladny a jak se vkládá papír?

Ovládání dotykové pokladny je stejné, jako každý jiný tablet. Pokud si tedy umíte přečíst článek na denik.cz, je zde veliký předpoklad, že zvládnete i elektronickou pokladnu.

zobrazit více >

3. Jak se kasa zavírá a jak z ní předám informace své účetní?

Záleží na konkrétním dodavateli. Například nejrozšířenější typ eKasa má funkci, která umožňuje na konci směny zvolit položku „Uzavřít pokladnu". Zde si uživatel vybere, zda-li již dnes zavírá nebo pouze předává směnu někomu ze svých kolegů.

zobrazit více >

4. Slyšel jsem, že je dobré, aby kasa měla zálohování dat pomocí cloudu. Co když se mi data smažou?

Pokud by se stalo, že z jakéhokoliv důvodu přijdete o data v zařízení, tak se dají všechna data obnovit pomocí zálohového souboru přímo v aplikaci.

zobrazit více >

5. Zapomněl jsem si PIN do kasy, jak ho obnovím? Reset pinu.

PIN kódy lze měnit a i upravovat i na dálku. Opět záleží na konkrétním modelu pokladny.

zobrazit více >