EET Deník EET Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Třetina obchodníků měla problém se zákonem o EET

Více než třetina obchodníků, které letos kontrolovali pracovníci Celního úřadu pro Karlovarský kraj, porušila zákon o elektronické evidenci tržeb (EET).

17.7.2017 1
SDÍLEJ:

Karlovarští celníci od začátku letošního roku ve svém regionu uskutečnili více než 200 kontrolních nákupů, při kterých zjistili v 62 případech porušení zákona o EET. Informovala o tom Lenka Havelková, mluvčí Celního úřadu pro Karlovarský kraj. Kontroly evidence tržeb nejenom karlovarskými celníky budou i nadále pokračovat.

„Nejčastějším pochybením bylo nevystavení účtenky, dále pak nezaslání údajů o evidované tržbě a neumístění informačního oznámení,“ uvedla Havelková.

„Za prohřešky nedodržování zákona o evidenci tržeb karlovarští celníci uložili pokuty ve výši celkem 57 200 korun. „Uzavřít provozovnu nebo pozastavit výkon činnosti, což hrozí při závažném porušení zákona o evidenci tržeb, jsme zatím nebyli nuceni. Kontroly a výsledky karlovarských celníků jsou hodnoceny jako jedny z nejefektivnějších v rámci celé ČR,“ poznamenala Havelková.

Kontrolují nejen restaurace a kamenné obchody, ale i prodejce na tržištích a ve stáncích. Nově přibyly do kontrol EET i letní festivaly a MFF v Karlových Varech, který se uskutečnil v minulém týdnu.

Celní správa má novou kompetenci provádět dozor v oblasti elektronické evidence tržeb od 1. prosince 2016, s účinností zákona o evidenci tržeb. Jedná se o sdílenou kompetenci s Finanční správou ČR.

Od 1. prosince 2016 mají povinnost evidovat tržby stravovací a ubytovací služby. Od 1. března 2017 nastala povinnost evidovat tržby také pro velkoobchod i maloobchod. Maloobchod zahrnuje nákup a další prodej nového a použitého zboží prostřednictvím prodejen, stánků, zásilkových domů, podomních a pouličních prodavačů a další.

Kontroly evidence tržeb, stejně jako kontrola hazardu, patří v současné době k jedné z hlavních priorit Celní správy ČR.

Finanční úřad za první pololetí roku provedl ve spolupráci s celníky 835 místních šetření, ze kterých vzešlo 197 zjištění. U 186 případů bylo přistoupeno k řízení o sankci.

Finanční úřad pro Karlovarský kraj za toto období prozatím projednal 50 případů s celkovou předepsanou sankcí ve výši 504 000 korun. V této částce jsou zahrnuty i pokuty v objemu 320 000, které úřad realizoval v rámci celorepublikové kontrolní působnosti mimo hranice svého kraje, zejména pak v oblasti kontroly tržnic.

Autor: Vladimír Meluzín

Nahravá se anketa
17.7.2017 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

SERVIS

Doprava a logistika - Přijmeme skladníka 33 000 Kč

Přijmeme šikovného a zodpovědného skladníka do velkoobchodu zeleniny a potravin na přípravu zboží dle objednávek. Noční provoz (8.5hod.). Mladý kolektiv, HPP, smlouva na dobu neurčitou, fyzicky náročná práce, příjemné prostředí, zaměstnanecké výhody. Plat až 33.000 Kč HM, možnost dalšího přivýdělku, prémií po zaučení a kariérního růstu.

Obchod - Přijmeme prodavačku 19 000 Kč

Prodejní okénko Minit na Masarykově nádr. přijme prodavačku. Pracovní doba pouze 2-3 dny v týdnu. Náplní práce bude rozpékání Minitek, příprava a prodej párků v rohlíku, kávy. Nástup možný ihned nebo dle domluvy.

Obchod - Zaměstnanec výběrové restaurace 125 Kč

Hledáme zaměstnance do známé výběrové restaurace na pozici obsluhy zákazníků za pultem, přípravy rybích pokrmů, salátů apod. Nástup možný ihned. Náplň práce: obsluha zákazníků, příprava rybích pokrmů, salátů, snacků, práce na pokladně, udržování pořádku na pracovišti.

Administrativa - Administrativa Administrativní pracovník 13 500 Kč

Všeobecní administrativní pracovníci Administrativní pracovník/pracovnice - pouze pro OZP. Požadované vzdělání: úso (vyučení s maturitou). Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 13500 kč, mzda max. 13500 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: V případě zájmu zašlete životopis , Náplň práce:, administrativa (kopírování, laminování), kompletace smluv, vedení dokumentace , Požadujeme: , bezúhonnost, spolehlivost, pečlivost, flexibilita, schopnost samostatné i týmové práce, logické myšlení, Nabízíme: , zázemí silné a stabilní společnosti , možnost dalšího vzdělávání , práci v příjemném a přátelském prostředí , HPP na dobu určitou 1 rok s možností prodloužení. Pracoviště: Centr group-elmont s.r.o.-brno, 602 00 Brno 2. Informace: Dana Mahrová, .


DOPORUČENÉ ČLÁNKY

V Pardubicích zavřeli bar kvůli EET, u Svitav sebrali forbesy

Majitel baru v Pardubicích měl EET evidované na jinou firmu. Teď má nuceně zavřeno.

Test Deníku: Účtenky prodejci automaticky nedávají. Navzdory pokutě

Dáte nám účtenku? zeptal se redaktor Deníku Rovnost v rychlém občerstvení ve Vyškově na náměstí. Po zaplacení ji totiž nedostal. Stejně dopadl i…

Dvacet tisíc výher měsíčně. Úředníci ladí detaily Účtenkovky

Téměř rok po startu  EET začne fungovat i státní loterie, v níž se budou losovat kódy z účtenek.

Povinné účtenky – základní otázky a odpovědi

1. Co to je EET?

Zkratka počátečních písmen elektronická evidence tržeb, je to systém dálkového zasílání přehledu tržeb. Už dříve se v Česku uvažovalo o zavedení tzv. registračních pokladen s fiskální pamětí.

zobrazit více >

2. Jak EET funguje?

Podnikatelé si musejí pořídit internet, pokud podnikají venku, tak bezdrátový. K tomu si musejí pořídit tiskárnu na účtenky a do nějakého zařízení (mobil, dotyková pokladna, tablet) nahrát program na odesílání tržeb.

zobrazit více >

3. Kdo eviduje tržby?

EET je rozdělena do čtyř etap. Rozhodující je, do jakého typu podnikání (dle tzv. kódů CZ- NACE) spadáte.

zobrazit více >

4. Co je evidovanou tržbou dle EET?

EVIDOVANOU TRŽBOU JE JAKÁKOLI PLATBA, která není ojedinělá, a je uskutečněna prostřednictvím…

zobrazit více >

5. Co musí podnikatel udělat, aby měl EET (autentizace, certifikát)

Než podnikatel zahájí vydávání účtenek, musí požádá Finanční správu o autentizační údaje, které mu umožní přihlášení na portál správce daně. Po přihlášení si podnikatel na portále zaeviduje své provozovny a vygeneruje tzv. certifikát.

zobrazit více >

6. Jaké zkušenosti si z EET odnesli Chorvaté?

Dodavatelé EET služeb začali růst jako houby po dešti Na začátku jich bylo přes 300. Po počátečním nadšení přišlo vystřízlivění.

zobrazit více >

Praktické otázky z provozu

1. Jak vybrat dobrého dodavatele pokladen? Na co si dát pozor?

V současné době vidíme na trhu mnoho start-upů, které víří vody trhu s EET, což je velmi dobře. Pokud ale vycházíme ze zahraničního trhu, kde mají i několikaleté zkušenosti, je patrné, že většina nových společností do roka své existence zaniká.

zobrazit více >

2. Jakým způsobem funguje ovládání tabletu/dotykové pokladny a jak se vkládá papír?

Ovládání dotykové pokladny je stejné, jako každý jiný tablet. Pokud si tedy umíte přečíst článek na denik.cz, je zde veliký předpoklad, že zvládnete i elektronickou pokladnu.

zobrazit více >

3. Jak se kasa zavírá a jak z ní předám informace své účetní?

Záleží na konkrétním dodavateli. Například nejrozšířenější typ eKasa má funkci, která umožňuje na konci směny zvolit položku „Uzavřít pokladnu". Zde si uživatel vybere, zda-li již dnes zavírá nebo pouze předává směnu někomu ze svých kolegů.

zobrazit více >

4. Slyšel jsem, že je dobré, aby kasa měla zálohování dat pomocí cloudu. Co když se mi data smažou?

Pokud by se stalo, že z jakéhokoliv důvodu přijdete o data v zařízení, tak se dají všechna data obnovit pomocí zálohového souboru přímo v aplikaci.

zobrazit více >

5. Zapomněl jsem si PIN do kasy, jak ho obnovím? Reset pinu.

PIN kódy lze měnit a i upravovat i na dálku. Opět záleží na konkrétním modelu pokladny.

zobrazit více >