"Polští restauratéři a hospodští Storyous velmi dobře vnímají. Ti, kteří nás sledují již delší dobu, se bez nadsázky zmiňují o tom, že se náš ikonický dřevěný stojánek stal symbolem české mediální smrště kolem EET," říká ředitel Storyous Igor Třeslín.

Firmě Storyous se podařilo navázat partnerství s největším distributorem pokladen Novitus a společně vytvořit novou gastronomickou pokladnu s dotykovým systémem. Ta se takřka okamžitě stala bestsellerem. Nabízí ji tři čtvrtiny všech distributorů pokladen v Polsku.

Jen v průběhu června Storyous prodal polským podnikům už stovku licencí. Zájem o české pokladny podněcuje jak blížící se novela zákona, tak renomé, které si Storyous vydobyl při zavádění EET na českém trhu.

"Polský gastronomický trh roste raketovým tempem a naprostá většina nově vznikajících podniků považuje chytrý gastronomický systém za základ pro řízení podniku. V tomto jsou polští podnikatelé výrazně zodpovědnější, než čeští. Možná i kvůli tomu, že provozní náklady ve velkých polských městech jsou vyšší než u nás," podotýká Třeslín.

Start-upová firma do Polska vstoupila před rokem. Díky tomu, že se tamní trh v mnoha ohledech podobá tomu českému, mohl Storyous čerpat z tuzemských zkušeností. V současnosti dosáhl třiceti už procentního podílu v segmentu chytrých gastronomických pokladen. Při současném tempu růstu lze očekávat, že tento podíl brzy překoná.