Počet vietnamských firem v posledním roce prudce stoupl. Patrně kvůli EET
Počet českých firem, které mají vietnamského vlastníka, se za rok zvýšil o 67 procent. Pravděpodobným důvodem je zavedení EET. V pomyslném žebříčku nejčastějších zahraničních majitelů tuzemských firem se meziročně Vietnam posunul z 29. na 21. místo. Informace vyplývají z databází společnosti Bisnode.

Loni v květnu mělo vietnamského vlastníka 584 subjektů, zatímco o rok později se jednalo již o 979 firem, což meziročně představuje zvýšení o 395 společností, tedy o 67 procent. Objem vietnamského kapitálu v základním jmění českých firem dosáhl 107,6 milionů korun.

„Detailnější analýza ukázala, že 66 procent nově založených firem podniká v oblasti velkoobchodu nebo maloobchodu a podnikatelské subjekty vznikaly hlavně v lednu a únoru letošního roku, tedy těsně před spuštěním druhé fáze EET k 1. březnu 2017. Důvodem razantního nárůstu firem s vietnamským vlastníkem je zřejmě zavedení elektronické evidence tržeb. Toto hypotézu potvrzuje také fakt, že u 395 nově založených firem její majitel měl v 362 případech živnost se stejným předmětem podnikání a v 17 případech jinou právnickou osobu," říká analytička Bisnode Petra Štěpánová.

Nahrává se anketa ...
Hlavní zprávy










Povinné účtenky – základní otázky a odpovědi
1. Co to je EET?
Zkratka počátečních písmen elektronická evidence tržeb, je to systém dálkového zasílání přehledu tržeb. Už dříve se v Česku uvažovalo o zavedení tzv. registračních pokladen s fiskální pamětí.
zobrazit více >2. Jak EET funguje?
Podnikatelé si musejí pořídit internet, pokud podnikají venku, tak bezdrátový. K tomu si musejí pořídit tiskárnu na účtenky a do nějakého zařízení (mobil, dotyková pokladna, tablet) nahrát program na odesílání tržeb.
zobrazit více >3. Kdo eviduje tržby?
EET je rozdělena do čtyř etap. Rozhodující je, do jakého typu podnikání (dle tzv. kódů CZ- NACE) spadáte.
zobrazit více >4. Co je evidovanou tržbou dle EET?
EVIDOVANOU TRŽBOU JE JAKÁKOLI PLATBA, která není ojedinělá, a je uskutečněna prostřednictvím…
zobrazit více >5. Co musí podnikatel udělat, aby měl EET (autentizace, certifikát)
Než podnikatel zahájí vydávání účtenek, musí požádá Finanční správu o autentizační údaje, které mu umožní přihlášení na portál správce daně. Po přihlášení si podnikatel na portále zaeviduje své provozovny a vygeneruje tzv. certifikát.
zobrazit více >6. Jaké zkušenosti si z EET odnesli Chorvaté?
Dodavatelé EET služeb začali růst jako houby po dešti Na začátku jich bylo přes 300. Po počátečním nadšení přišlo vystřízlivění.
zobrazit více >Praktické otázky z provozu
1. Jak vybrat dobrého dodavatele pokladen? Na co si dát pozor?
V současné době vidíme na trhu mnoho start-upů, které víří vody trhu s EET, což je velmi dobře. Pokud ale vycházíme ze zahraničního trhu, kde mají i několikaleté zkušenosti, je patrné, že většina nových společností do roka své existence zaniká.
zobrazit více >2. Jakým způsobem funguje ovládání tabletu/dotykové pokladny a jak se vkládá papír?
Ovládání dotykové pokladny je stejné, jako každý jiný tablet. Pokud si tedy umíte přečíst článek na denik.cz, je zde veliký předpoklad, že zvládnete i elektronickou pokladnu.
zobrazit více >3. Jak se kasa zavírá a jak z ní předám informace své účetní?
Záleží na konkrétním dodavateli. Například nejrozšířenější typ eKasa má funkci, která umožňuje na konci směny zvolit položku „Uzavřít pokladnu". Zde si uživatel vybere, zda-li již dnes zavírá nebo pouze předává směnu někomu ze svých kolegů.
zobrazit více >4. Slyšel jsem, že je dobré, aby kasa měla zálohování dat pomocí cloudu. Co když se mi data smažou?
Pokud by se stalo, že z jakéhokoliv důvodu přijdete o data v zařízení, tak se dají všechna data obnovit pomocí zálohového souboru přímo v aplikaci.
zobrazit více >5. Zapomněl jsem si PIN do kasy, jak ho obnovím? Reset pinu.
PIN kódy lze měnit a i upravovat i na dálku. Opět záleží na konkrétním modelu pokladny.
zobrazit více >