Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Pilný zavede účtenkovou loterii EET od listopadu. Má ušetřit kontrolám

Ministr financí Ivan Pilný (ANO) počítá se startem účtenkové loterie k elektronické evidenci tržeb (EET) od 1. listopadu letošního roku. Slibuje si od ní hlavně úspory na straně kontrol. Podle něj úspěch projektu závisí hlavně na tom, zda se podaří záměr vysvětlit občanům. Přínosy loterie, které ministr vidí na straně úspor státu v kontrolách, by podle Pilného mohly převýšit náklady na provoz, které dosáhnou 12,4 milionu korun bez DPH. Na vyhodnocení projektu si Pilný chce nechat zhruba rok.

31.5.2017 9
SDÍLEJ:

"Záležet bude na tom, jak se k tomu postaví občané," uvedl s tím, že záležet bude hlavně na propagaci projektu.

V otevřeném výběrovém řízení na provozovatele loterie zvítězila společnosti Wincor Nixdorf. Bude zajišťovat registraci účastníků loterie, registraci a příjem účtenek, losování a výplatu výher a zákaznickou podporu.

MF původně chtělo spustit účtenkovou loterii s názvem "Účtenkovka" v polovině letošního roku. Podle materiálu "dodavatel služeb předpokládá nejzazší termín dodání služby v polovině září 2017". MF konkrétní termín upřesní, uvádí dokument.

Na celkové zabezpečení účtenkové loterie je v rozpočtu MF pro letošek 100 milionů korun. MF hodlá ročně vyplácet výhry za 65 milionů korun, měsíčně by si soutěžící měli rozdělit zhruba 21 tisíc výher. "V rámci výher se počítá s pěti hlavními výhrami, a to první výhra jeden milion korun, druhá výhra automobil (v hodnotě přibližně 400 tisíc Kč), třetí výhra 300 tisíc Kč, čtvrtá výhra 200 tisíc Kč a pátá výhra 100 tisíc korun. Větší část výher je pak rozložena následovně: 20 výher po 20 tisíc Kč, tisícovka výher po jednom tisíci Kč a 20 tisíc výher po 100 Kč," uvádí materiál.

Loterie má podle ministerstva zákazníky motivovat k přebírání účtenek, a tím zvýšit efektivitu EET a podpořit řádný výběr daní. Losování bude každý měsíc, a to z účtenek vydaných za předem stanovené období. Zákazník může do účtenkové loterie registrovat v jeden den pouze jednu účtenku od daného obchodníka.

Účtenkovou loterii zavedly dříve například Chorvatsko, Slovensko a Slovinsko. Cílem je motivovat zákazníky, aby si brali od podnikatelů pokladní doklad. Hlavní odměnou v těchto zemích byla většinou peněžitá výhra.

Elektronická evidence tržeb začala loni 1. prosince pro hotely a restaurace. Vláda si od ní slibuje omezení daňových úniků a narovnání podnikatelského prostředí. Pravicová opozice opatření kritizuje a tvrdí, že zlikviduje mnoho drobných živnostníků. Po hotelech a restauracích se od března letošního roku zapojily do EET maloobchodní a velkoobchodní firmy. Následovat budou příští rok další obory podnikání. Dosud obchodníci vydali zhruba 1,4 miliardy účtenek.

Autor: ČTK

Nahravá se anketa
31.5.2017 VSTUP DO DISKUSE 9
SDÍLEJ:

SERVIS

Informační technologie - Informační technologie Správce webu 33 000 Kč Vývojáři webu a multimédií Junior Programátor/ka. Požadované vzdělání: úso s maturitou (bez vyučení). Pružná pracovní doba, úvazek: . Mzda min. 33000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Místo výkonu práce: 28. Října 207/49, 702 00 Ostrava, Kontakt: Lenka Mazurková, životopisy zasílat na E-mail: lenka@ollero.cz. , , Tvoříme software pro český trh se zahraničním přesahem., , Náplň práce:, -vývoj platformy pro tvorbu webů a eshopů určenou pro český i zahraniční trh, -SEO (analýza, strukturalizace kódu, doplnění o chybějící části), , Požadavky: , -výbornou znalost HTML, CSS, PHP, OOP, -pokročilou úroveň znalosti MySQL, Java, jQuery, -vlastní kreativitu a samostatnost, -důraz na kvalitu a přesnost, -časovou flexibilitu, -ochotu učit se novému, , Nabízíme: , -svůj čas si řídíš sám/sama, -příjemná práce v moderních kancelářích v historickém centru Ostravy, - sportovní akce , -zvyšování kvalifikace, -práce na HPP nebo živnostenský list, -home office v případě potřeby, -u nás si Vás doslova rozmazlujeme - firemní akce, občerstvení v kanceláři zadarmo, firemní snídaně, výhody a bonusy od našich klientů, -výhody zázemí Google partnera, Někdy váháme udělat velký krok, i když je to správným směrem. Pojďme si o tom reálně a otevřeně popovídat., Zašlete nám svůj životopis. Koukni i na naše stránky ollero.cz , Těšíme se na tebe :), , Více informací na webových stránkách: ollero.cz. Pracoviště: Ollero s.r.o., ostrava, 28. října, č.p. 207, 702 00 Ostrava 2. Informace: Lenka Mazurková, +420 800 665 533. Zdravotnictví - Zdravotnictví Zubní lékař 16 000 Kč Zubní lékaři Zdravotní sestra/zubní instrumentář/ka. Požadované vzdělání: úso (vyučení s maturitou). Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 16000 kč, mzda max. 20000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: V případě zájmu zaslat strukturovaný životopis na email: orikhivskyi@gmail.com , , Místo výkonu práce - Škroupova 1310, Chomutov. Pracoviště: Orikhivskyi petro - pracoviště, Škroupova, č.p. 1310, 430 01 Chomutov 1. Informace: Petro Orikhivskyi, +420 739 376 400. Informační technologie - Informační technologie Programátor 16 000 Kč Vývojáři webu a multimédií Junior kodér (HTML + CSS). Požadované vzdělání: základní + praktická škola. Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 16000 kč. Volných pracovních míst: 2. Poznámka: Místo výkonu práce: Olomouc. Nástup možný ihned., Základní znalosti HTML a CSS. Práce na kreativních projektech. Moderní zázemí. Pravidelná školení. Příjemný kolektiv., Kontakt je možný POUZE e-mailem.. Pracoviště: Leksys s.r.o. - prac. olomouc, . Informace: Tomáš Lekl, . Zemědělství, lesnictví a vodní hospodářství - Zemědělství, lesnictví a vodní hospodářství 20 000 Kč Zootechnici ZOOTECHNIK/ČKA. Požadované vzdělání: úso s maturitou (bez vyučení). Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 20000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: A16 z:5/10/2018 a:22/10/2018, Práce na dobu určitou - zástup za MD. Zkušenosti v živočišné výrobě vítány, vyučení v oboru výhodou. Pracovní doba pondělí až pátek, víkendy dle potřeby. , Požadujeme:, - ŘP sk. B, - zaměstnavatel požaduje výpis z RT., Zaměstnanecké výhody:, - 25 dní dovolené, firemní benefity., Kontakt:, - telefonicky v čase 07:00-13:00 hod. pondělí až pátek, - osobně na adrese Vyšní Lhoty 317, v čase 07:00-13:00 hod., - e-mailem., Kontakt uvedeny výše.. Pracoviště: Družstvo raškovice - pražmo, . Informace: Renáta Škanderová, +420 774 432 642.

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

V Pardubicích zavřeli bar kvůli EET, u Svitav sebrali forbesy

Majitel baru v Pardubicích měl EET evidované na jinou firmu. Teď má nuceně zavřeno.

Test Deníku: Účtenky prodejci automaticky nedávají. Navzdory pokutě

Dáte nám účtenku? zeptal se redaktor Deníku Rovnost v rychlém občerstvení ve Vyškově na náměstí. Po zaplacení ji totiž nedostal. Stejně dopadl i…

Dvacet tisíc výher měsíčně. Úředníci ladí detaily Účtenkovky

Téměř rok po startu  EET začne fungovat i státní loterie, v níž se budou losovat kódy z účtenek.

Povinné účtenky – základní otázky a odpovědi

1. Co to je EET?

Zkratka počátečních písmen elektronická evidence tržeb, je to systém dálkového zasílání přehledu tržeb. Už dříve se v Česku uvažovalo o zavedení tzv. registračních pokladen s fiskální pamětí.

zobrazit více >

2. Jak EET funguje?

Podnikatelé si musejí pořídit internet, pokud podnikají venku, tak bezdrátový. K tomu si musejí pořídit tiskárnu na účtenky a do nějakého zařízení (mobil, dotyková pokladna, tablet) nahrát program na odesílání tržeb.

zobrazit více >

3. Kdo eviduje tržby?

EET je rozdělena do čtyř etap. Rozhodující je, do jakého typu podnikání (dle tzv. kódů CZ- NACE) spadáte.

zobrazit více >

4. Co je evidovanou tržbou dle EET?

EVIDOVANOU TRŽBOU JE JAKÁKOLI PLATBA, která není ojedinělá, a je uskutečněna prostřednictvím…

zobrazit více >

5. Co musí podnikatel udělat, aby měl EET (autentizace, certifikát)

Než podnikatel zahájí vydávání účtenek, musí požádá Finanční správu o autentizační údaje, které mu umožní přihlášení na portál správce daně. Po přihlášení si podnikatel na portále zaeviduje své provozovny a vygeneruje tzv. certifikát.

zobrazit více >

6. Jaké zkušenosti si z EET odnesli Chorvaté?

Dodavatelé EET služeb začali růst jako houby po dešti Na začátku jich bylo přes 300. Po počátečním nadšení přišlo vystřízlivění.

zobrazit více >

Praktické otázky z provozu

1. Jak vybrat dobrého dodavatele pokladen? Na co si dát pozor?

V současné době vidíme na trhu mnoho start-upů, které víří vody trhu s EET, což je velmi dobře. Pokud ale vycházíme ze zahraničního trhu, kde mají i několikaleté zkušenosti, je patrné, že většina nových společností do roka své existence zaniká.

zobrazit více >

2. Jakým způsobem funguje ovládání tabletu/dotykové pokladny a jak se vkládá papír?

Ovládání dotykové pokladny je stejné, jako každý jiný tablet. Pokud si tedy umíte přečíst článek na denik.cz, je zde veliký předpoklad, že zvládnete i elektronickou pokladnu.

zobrazit více >

3. Jak se kasa zavírá a jak z ní předám informace své účetní?

Záleží na konkrétním dodavateli. Například nejrozšířenější typ eKasa má funkci, která umožňuje na konci směny zvolit položku „Uzavřít pokladnu". Zde si uživatel vybere, zda-li již dnes zavírá nebo pouze předává směnu někomu ze svých kolegů.

zobrazit více >

4. Slyšel jsem, že je dobré, aby kasa měla zálohování dat pomocí cloudu. Co když se mi data smažou?

Pokud by se stalo, že z jakéhokoliv důvodu přijdete o data v zařízení, tak se dají všechna data obnovit pomocí zálohového souboru přímo v aplikaci.

zobrazit více >

5. Zapomněl jsem si PIN do kasy, jak ho obnovím? Reset pinu.

PIN kódy lze měnit a i upravovat i na dálku. Opět záleží na konkrétním modelu pokladny.

zobrazit více >

DALŠÍ ČLÁNKY Z RUBRIKY