EET Deník EET Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Pilný zavede účtenkovou loterii EET od listopadu. Má ušetřit kontrolám

Ministr financí Ivan Pilný (ANO) počítá se startem účtenkové loterie k elektronické evidenci tržeb (EET) od 1. listopadu letošního roku. Slibuje si od ní hlavně úspory na straně kontrol. Podle něj úspěch projektu závisí hlavně na tom, zda se podaří záměr vysvětlit občanům. Přínosy loterie, které ministr vidí na straně úspor státu v kontrolách, by podle Pilného mohly převýšit náklady na provoz, které dosáhnou 12,4 milionu korun bez DPH. Na vyhodnocení projektu si Pilný chce nechat zhruba rok.

31.5.2017 9
SDÍLEJ:

"Záležet bude na tom, jak se k tomu postaví občané," uvedl s tím, že záležet bude hlavně na propagaci projektu.

V otevřeném výběrovém řízení na provozovatele loterie zvítězila společnosti Wincor Nixdorf. Bude zajišťovat registraci účastníků loterie, registraci a příjem účtenek, losování a výplatu výher a zákaznickou podporu.

MF původně chtělo spustit účtenkovou loterii s názvem "Účtenkovka" v polovině letošního roku. Podle materiálu "dodavatel služeb předpokládá nejzazší termín dodání služby v polovině září 2017". MF konkrétní termín upřesní, uvádí dokument.

Na celkové zabezpečení účtenkové loterie je v rozpočtu MF pro letošek 100 milionů korun. MF hodlá ročně vyplácet výhry za 65 milionů korun, měsíčně by si soutěžící měli rozdělit zhruba 21 tisíc výher. "V rámci výher se počítá s pěti hlavními výhrami, a to první výhra jeden milion korun, druhá výhra automobil (v hodnotě přibližně 400 tisíc Kč), třetí výhra 300 tisíc Kč, čtvrtá výhra 200 tisíc Kč a pátá výhra 100 tisíc korun. Větší část výher je pak rozložena následovně: 20 výher po 20 tisíc Kč, tisícovka výher po jednom tisíci Kč a 20 tisíc výher po 100 Kč," uvádí materiál.

Loterie má podle ministerstva zákazníky motivovat k přebírání účtenek, a tím zvýšit efektivitu EET a podpořit řádný výběr daní. Losování bude každý měsíc, a to z účtenek vydaných za předem stanovené období. Zákazník může do účtenkové loterie registrovat v jeden den pouze jednu účtenku od daného obchodníka.

Účtenkovou loterii zavedly dříve například Chorvatsko, Slovensko a Slovinsko. Cílem je motivovat zákazníky, aby si brali od podnikatelů pokladní doklad. Hlavní odměnou v těchto zemích byla většinou peněžitá výhra.

Elektronická evidence tržeb začala loni 1. prosince pro hotely a restaurace. Vláda si od ní slibuje omezení daňových úniků a narovnání podnikatelského prostředí. Pravicová opozice opatření kritizuje a tvrdí, že zlikviduje mnoho drobných živnostníků. Po hotelech a restauracích se od března letošního roku zapojily do EET maloobchodní a velkoobchodní firmy. Následovat budou příští rok další obory podnikání. Dosud obchodníci vydali zhruba 1,4 miliardy účtenek.

Autor: ČTK

Nahravá se anketa
31.5.2017 VSTUP DO DISKUSE 9
SDÍLEJ:

SERVIS

Státní a veřejná správa - Státní a veřejná správa Úředník veřejné správy 22 500 Kč

Úředníci v oblasti daní odborný rada v útvaru ředitele Sekce Územní pracoviště Ostrava III. Požadované vzdělání: vysokoškolské. Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 22500 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Preferujeme právní vzdělání., Prosíme zájemce, aby se pečlivě seznámili s podmínkami výběrového řízení na: http://www.financnisprava.cz/cs/financni-sprava/nabidka-zamestnani/app/detail/4484414, Posuzovány budou žádosti podané ve lhůtě do 31. srpna 2018, tj. v této lhůtě zaslané služebnímu orgánu prostřednictvím provozovatele poštovních služeb na adresu Finanční úřad pro Moravskoslezský kraj, Na Jízdárně 3162/3, 709 00 Ostrava nebo osobně podané na podatelnu služebního úřadu na výše uvedené adrese. Žádost lze podat rovněž v elektronické podobě s uznávaným elektronickým podpisem na elektronickou adresu služebního úřadu podatelna3200@fs.mfcr.cz nebo prostřednictvím veřejné datové sítě do datové schránky ID 4hun2cu. Obálka, resp. datová zpráva, obsahující žádost včetně požadovaných listin (příloh) musí být označena slovy: „Neotvírat“ a slovy „Výběrové řízení na služební místo 321442 , odborný rada v útvaru ředitele sekce – Ostrava III“.. Pracoviště: Finanční úřad pro moravskoslezský kraj, územní pracoviště ostrava iii, Opavská, č.p. 6177, 708 00 Ostrava 8. Informace: Stanislav Friedel, +420 596 905 301.

Gastronomie - Pokladní na 1/2 úvazek - kantýna 9 500 Kč

Do naší kantýny na P-10 hledáme slušnou a dochvilnou kolegyni na kasu, na poloviční úvazek či brigádu. Pozice je vhodná pro důchodce nebo maminku na mateřské. Kapacita jídelny je 90 hlavních jídel, pracovní doba 10.00-14.30hod. Jídlo, pití a pracovní pomůcky zdarma, platové ohodnocení 9.500 Kč.

Gastronomie - Číšník/servírka Český Krumlov 35 000 Kč

Přijmeme nástup ihned číšníka/servírku, mladý kolektiv, super peníze, na stálo nebo brigádně

Administrativa - Administrativa Administrativní pracovník 19 000 Kč

Všeobecní administrativní pracovníci administrativní pracovník - skladový hospodář. Požadované vzdělání: úso s maturitou (bez vyučení). Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 19000 kč, mzda max. 24000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: kontakt:Hrabánková Kateřina, e-mail: katerina.hrabankova@cssp2.czm ísto výkonu.Máchova č.p. 1029/14, Praha 2.Požadujeme: komunikační dovednosti, platný řidičský průkaz sk. B, aktivní řidič/ka, dobrá znalost PC (MS Office). Nabízíme: přátelské prostředí, plat. tř. 9, dovolená 5 týdnů, stravenky, možnost dalšího vzdělávání. více na www.cssp2/volna-mista.cz. Výpis z rejstříku trestů. Pracoviště: Centrum sociálních služeb praha 2 - 001, Máchova, č.p. 1029, 120 00 Praha 2. Informace: Kateřina Hrabánková, .


DOPORUČENÉ ČLÁNKY

V Pardubicích zavřeli bar kvůli EET, u Svitav sebrali forbesy

Majitel baru v Pardubicích měl EET evidované na jinou firmu. Teď má nuceně zavřeno.

Test Deníku: Účtenky prodejci automaticky nedávají. Navzdory pokutě

Dáte nám účtenku? zeptal se redaktor Deníku Rovnost v rychlém občerstvení ve Vyškově na náměstí. Po zaplacení ji totiž nedostal. Stejně dopadl i…

Dvacet tisíc výher měsíčně. Úředníci ladí detaily Účtenkovky

Téměř rok po startu  EET začne fungovat i státní loterie, v níž se budou losovat kódy z účtenek.

Povinné účtenky – základní otázky a odpovědi

1. Co to je EET?

Zkratka počátečních písmen elektronická evidence tržeb, je to systém dálkového zasílání přehledu tržeb. Už dříve se v Česku uvažovalo o zavedení tzv. registračních pokladen s fiskální pamětí.

zobrazit více >

2. Jak EET funguje?

Podnikatelé si musejí pořídit internet, pokud podnikají venku, tak bezdrátový. K tomu si musejí pořídit tiskárnu na účtenky a do nějakého zařízení (mobil, dotyková pokladna, tablet) nahrát program na odesílání tržeb.

zobrazit více >

3. Kdo eviduje tržby?

EET je rozdělena do čtyř etap. Rozhodující je, do jakého typu podnikání (dle tzv. kódů CZ- NACE) spadáte.

zobrazit více >

4. Co je evidovanou tržbou dle EET?

EVIDOVANOU TRŽBOU JE JAKÁKOLI PLATBA, která není ojedinělá, a je uskutečněna prostřednictvím…

zobrazit více >

5. Co musí podnikatel udělat, aby měl EET (autentizace, certifikát)

Než podnikatel zahájí vydávání účtenek, musí požádá Finanční správu o autentizační údaje, které mu umožní přihlášení na portál správce daně. Po přihlášení si podnikatel na portále zaeviduje své provozovny a vygeneruje tzv. certifikát.

zobrazit více >

6. Jaké zkušenosti si z EET odnesli Chorvaté?

Dodavatelé EET služeb začali růst jako houby po dešti Na začátku jich bylo přes 300. Po počátečním nadšení přišlo vystřízlivění.

zobrazit více >

Praktické otázky z provozu

1. Jak vybrat dobrého dodavatele pokladen? Na co si dát pozor?

V současné době vidíme na trhu mnoho start-upů, které víří vody trhu s EET, což je velmi dobře. Pokud ale vycházíme ze zahraničního trhu, kde mají i několikaleté zkušenosti, je patrné, že většina nových společností do roka své existence zaniká.

zobrazit více >

2. Jakým způsobem funguje ovládání tabletu/dotykové pokladny a jak se vkládá papír?

Ovládání dotykové pokladny je stejné, jako každý jiný tablet. Pokud si tedy umíte přečíst článek na denik.cz, je zde veliký předpoklad, že zvládnete i elektronickou pokladnu.

zobrazit více >

3. Jak se kasa zavírá a jak z ní předám informace své účetní?

Záleží na konkrétním dodavateli. Například nejrozšířenější typ eKasa má funkci, která umožňuje na konci směny zvolit položku „Uzavřít pokladnu". Zde si uživatel vybere, zda-li již dnes zavírá nebo pouze předává směnu někomu ze svých kolegů.

zobrazit více >

4. Slyšel jsem, že je dobré, aby kasa měla zálohování dat pomocí cloudu. Co když se mi data smažou?

Pokud by se stalo, že z jakéhokoliv důvodu přijdete o data v zařízení, tak se dají všechna data obnovit pomocí zálohového souboru přímo v aplikaci.

zobrazit více >

5. Zapomněl jsem si PIN do kasy, jak ho obnovím? Reset pinu.

PIN kódy lze měnit a i upravovat i na dálku. Opět záleží na konkrétním modelu pokladny.

zobrazit více >