EET Deník EET Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Odklad části EET o devět měsíců? Vláda návrh KDU-ČSL a STAN zamítla

Návrh KDU-ČSL a Starostů na devítiměsíční odklad zavedení posledních dvou fází elektronické evidence tržeb (EET) vláda dnes odmítla. Vyplývá to z průběžných výsledků jednání kabinetu, který ČTK poskytl tiskový odbor Úřadu vlády. Pod návrhem je kromě jiných podepsaný lidovecký ministr zemědělství Marian Jurečka.

24.7.2017 2
SDÍLEJ:

Třetí fáze má začít 1. března příštího roku a týká se občerstvení nebo farmářských trhů, čtvrtá fáze zahrne řemeslníky a má začít v červnu 2018.

Odklad by měl podle předkládajících poslanců přinést čas pro vyhodnocení dopadů dvou předchozích fází, které zahrnují stravování, ubytování a obchod. Tvrdí, že dosavadní data k evidenci tržeb a jejímu přínosu jsou rozporuplná, protože mezi daty Českého statistického úřadu a ministerstva financí panují značné rozdíly. Proto chtějí před spuštěním dalších fází vyhodnotit dosavadní zavádění EET.

Vláda však odmítá, že by posunutí účinnosti mohlo přispět k posílení právní jistoty dotčených subjektů. Podnikatelé mají už od schválení zákona v loňském roce stanoveno, kdy na ně povinnost evidovat tržby dopadne. "Zvolený časový odstup téměř dvou let od platnosti zákona je podle názoru vlády i pro nejmenší subjekty dostatečný k řádné přípravě," stálo ve stanovisku pro ministry.

Navrhovanou změnu by také podle vlády mohly negativně vnímat ostatní firmy, které se už do EET zapojily. Vláda také uvádí, že návrh by připravil státní rozpočet jen v příštím roce o 1,7 miliardy korun.

Návrh dnes jako pokrytecký kritizovala místopředsedkyně ODS Alexandra Udženija. "Byli to právě poslanci KDU-ČSL, kteří ve Sněmovně EET porušením jednacího řádu schválili. Jejich snaha odčinit svou nečinnost a bezzásadovost během čtyř předešlých let ve vládě působí tři měsíce před volbami směšně," uvedla v tiskové zprávě. Její strana chce EET zastavit a dosavadní fáze zrušit.

Bez ohledu na stanovisko vlády dostanou materiál k projednání poslanci. Není jasné, jestli ho ještě projednají, protože do voleb zbývá jen jedna řádná schůze Sněmovny. Předkladatelé proto navrhují, aby Sněmovna návrh schválila ve zrychleném režimu už v prvním čtení.

EET začala loni 1. prosince pro restaurace a ubytování a od začátku letošního března pro podnikatele ve velkoobchodu a maloobchodu. Třetí fáze začne 1. března 2018. Týkat se bude stánkového prodeje občerstvení bez zázemí pro hosty ve formě stolů a židlí, stejně jako prodeje na farmářských trzích nebo služeb účetních, advokátů a lékařů. Od června 2018 se do systému zapojí vybraní řemeslníci a další služby.

Autor: ČTK

Nahravá se anketa
24.7.2017 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:

SERVIS

Doprava a logistika - Přijmeme skladníka 33 000 Kč

Přijmeme šikovného a zodpovědného skladníka do velkoobchodu zeleniny a potravin na přípravu zboží dle objednávek. Noční provoz (8.5hod.). Mladý kolektiv, HPP, smlouva na dobu neurčitou, fyzicky náročná práce, příjemné prostředí, zaměstnanecké výhody. Plat až 33.000 Kč HM, možnost dalšího přivýdělku, prémií po zaučení a kariérního růstu.

Obchod - Přijmeme prodavačku 19 000 Kč

Prodejní okénko Minit na Masarykově nádr. přijme prodavačku. Pracovní doba pouze 2-3 dny v týdnu. Náplní práce bude rozpékání Minitek, příprava a prodej párků v rohlíku, kávy. Nástup možný ihned nebo dle domluvy.

Obchod - Zaměstnanec výběrové restaurace 125 Kč

Hledáme zaměstnance do známé výběrové restaurace na pozici obsluhy zákazníků za pultem, přípravy rybích pokrmů, salátů apod. Nástup možný ihned. Náplň práce: obsluha zákazníků, příprava rybích pokrmů, salátů, snacků, práce na pokladně, udržování pořádku na pracovišti.

Administrativa - Administrativa Administrativní pracovník 13 500 Kč

Všeobecní administrativní pracovníci Administrativní pracovník/pracovnice - pouze pro OZP. Požadované vzdělání: úso (vyučení s maturitou). Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 13500 kč, mzda max. 13500 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: V případě zájmu zašlete životopis , Náplň práce:, administrativa (kopírování, laminování), kompletace smluv, vedení dokumentace , Požadujeme: , bezúhonnost, spolehlivost, pečlivost, flexibilita, schopnost samostatné i týmové práce, logické myšlení, Nabízíme: , zázemí silné a stabilní společnosti , možnost dalšího vzdělávání , práci v příjemném a přátelském prostředí , HPP na dobu určitou 1 rok s možností prodloužení. Pracoviště: Centr group-elmont s.r.o.-brno, 602 00 Brno 2. Informace: Dana Mahrová, .


DOPORUČENÉ ČLÁNKY

V Pardubicích zavřeli bar kvůli EET, u Svitav sebrali forbesy

Majitel baru v Pardubicích měl EET evidované na jinou firmu. Teď má nuceně zavřeno.

Test Deníku: Účtenky prodejci automaticky nedávají. Navzdory pokutě

Dáte nám účtenku? zeptal se redaktor Deníku Rovnost v rychlém občerstvení ve Vyškově na náměstí. Po zaplacení ji totiž nedostal. Stejně dopadl i…

Dvacet tisíc výher měsíčně. Úředníci ladí detaily Účtenkovky

Téměř rok po startu  EET začne fungovat i státní loterie, v níž se budou losovat kódy z účtenek.

Povinné účtenky – základní otázky a odpovědi

1. Co to je EET?

Zkratka počátečních písmen elektronická evidence tržeb, je to systém dálkového zasílání přehledu tržeb. Už dříve se v Česku uvažovalo o zavedení tzv. registračních pokladen s fiskální pamětí.

zobrazit více >

2. Jak EET funguje?

Podnikatelé si musejí pořídit internet, pokud podnikají venku, tak bezdrátový. K tomu si musejí pořídit tiskárnu na účtenky a do nějakého zařízení (mobil, dotyková pokladna, tablet) nahrát program na odesílání tržeb.

zobrazit více >

3. Kdo eviduje tržby?

EET je rozdělena do čtyř etap. Rozhodující je, do jakého typu podnikání (dle tzv. kódů CZ- NACE) spadáte.

zobrazit více >

4. Co je evidovanou tržbou dle EET?

EVIDOVANOU TRŽBOU JE JAKÁKOLI PLATBA, která není ojedinělá, a je uskutečněna prostřednictvím…

zobrazit více >

5. Co musí podnikatel udělat, aby měl EET (autentizace, certifikát)

Než podnikatel zahájí vydávání účtenek, musí požádá Finanční správu o autentizační údaje, které mu umožní přihlášení na portál správce daně. Po přihlášení si podnikatel na portále zaeviduje své provozovny a vygeneruje tzv. certifikát.

zobrazit více >

6. Jaké zkušenosti si z EET odnesli Chorvaté?

Dodavatelé EET služeb začali růst jako houby po dešti Na začátku jich bylo přes 300. Po počátečním nadšení přišlo vystřízlivění.

zobrazit více >

Praktické otázky z provozu

1. Jak vybrat dobrého dodavatele pokladen? Na co si dát pozor?

V současné době vidíme na trhu mnoho start-upů, které víří vody trhu s EET, což je velmi dobře. Pokud ale vycházíme ze zahraničního trhu, kde mají i několikaleté zkušenosti, je patrné, že většina nových společností do roka své existence zaniká.

zobrazit více >

2. Jakým způsobem funguje ovládání tabletu/dotykové pokladny a jak se vkládá papír?

Ovládání dotykové pokladny je stejné, jako každý jiný tablet. Pokud si tedy umíte přečíst článek na denik.cz, je zde veliký předpoklad, že zvládnete i elektronickou pokladnu.

zobrazit více >

3. Jak se kasa zavírá a jak z ní předám informace své účetní?

Záleží na konkrétním dodavateli. Například nejrozšířenější typ eKasa má funkci, která umožňuje na konci směny zvolit položku „Uzavřít pokladnu". Zde si uživatel vybere, zda-li již dnes zavírá nebo pouze předává směnu někomu ze svých kolegů.

zobrazit více >

4. Slyšel jsem, že je dobré, aby kasa měla zálohování dat pomocí cloudu. Co když se mi data smažou?

Pokud by se stalo, že z jakéhokoliv důvodu přijdete o data v zařízení, tak se dají všechna data obnovit pomocí zálohového souboru přímo v aplikaci.

zobrazit více >

5. Zapomněl jsem si PIN do kasy, jak ho obnovím? Reset pinu.

PIN kódy lze měnit a i upravovat i na dálku. Opět záleží na konkrétním modelu pokladny.

zobrazit více >