EET Deník EET Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Knihkupectví uzavřená kvůli EET opět fungují, finanční správa to posvětila

Téměř měsíc zůstala zavřená knihkupectví s papírnictvím ve Vyškově a Slavkově u Brna. Jak Deník Rovnost informoval, uzavřel je finanční úřad. Majitelé totiž neevidovali tržby v elektronickém systému, jak nařizuje zákon. Šlo o první případ uzavření prodejen kvůli elektronické evidenci tržeb v Jihomoravském kraji.

22.9.2017
SDÍLEJ:

TOP 2 HNED PAVEL VIČAR Knihkupectví ve Vyškově je zase v provozu. Majitelka si pořídila systém EET, a po rozhodnutí finanční správy může svůj obchod dál provozovat.Foto: Foto: Deník/Pavel Vičar

Od pátku už mají obě knihkupectví na Vyškovsku opět otevřeno. „Konečně se nám podařilo sehnat někoho, kdo nám celý systém s elektronickou evidencí zajistil,“ řekla majitelka obchodů Helena Hlásenská.

Opětovnému otevření předcházela kontrola ze strany finanční správy. „Až poté, co si ověřili, že vše funguje, jak má, mohli jsme znovu otevřít. Teď už obě prodejny fungují normálně,“ doplnila Hlásenská.

Finanční správu kontaktovala s tím, že už má všechno v pořádku. „Naši kontroloři jeli na místo a vyzkoušeli si nákup. Pak zkontrolovali, že v obou provozovnách mají pokladny, které jsou schopné evidovat tržby. Tím se rozhodnutí o zavření obchodů zrušilo. Majitelka tak může dál podnikat,“ uvedl v pátek mluvčí finanční správy pro Jihomoravský kraj David Stančík. Jak dodal, kontroly obchodů na jihu Moravy nadále pokračují.

Autor: Pavel Vičar

Místo události:
22.9.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

SERVIS

Státní a veřejná správa - Státní a veřejná správa Úředník veřejné správy 22 500 Kč

Úředníci v oblasti daní odborný rada v útvaru ředitele Sekce Územní pracoviště Ostrava III. Požadované vzdělání: vysokoškolské. Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 22500 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Preferujeme právní vzdělání., Prosíme zájemce, aby se pečlivě seznámili s podmínkami výběrového řízení na: http://www.financnisprava.cz/cs/financni-sprava/nabidka-zamestnani/app/detail/4484414, Posuzovány budou žádosti podané ve lhůtě do 31. srpna 2018, tj. v této lhůtě zaslané služebnímu orgánu prostřednictvím provozovatele poštovních služeb na adresu Finanční úřad pro Moravskoslezský kraj, Na Jízdárně 3162/3, 709 00 Ostrava nebo osobně podané na podatelnu služebního úřadu na výše uvedené adrese. Žádost lze podat rovněž v elektronické podobě s uznávaným elektronickým podpisem na elektronickou adresu služebního úřadu podatelna3200@fs.mfcr.cz nebo prostřednictvím veřejné datové sítě do datové schránky ID 4hun2cu. Obálka, resp. datová zpráva, obsahující žádost včetně požadovaných listin (příloh) musí být označena slovy: „Neotvírat“ a slovy „Výběrové řízení na služební místo 321442 , odborný rada v útvaru ředitele sekce – Ostrava III“.. Pracoviště: Finanční úřad pro moravskoslezský kraj, územní pracoviště ostrava iii, Opavská, č.p. 6177, 708 00 Ostrava 8. Informace: Stanislav Friedel, +420 596 905 301.

Gastronomie - Pokladní na 1/2 úvazek - kantýna 9 500 Kč

Do naší kantýny na P-10 hledáme slušnou a dochvilnou kolegyni na kasu, na poloviční úvazek či brigádu. Pozice je vhodná pro důchodce nebo maminku na mateřské. Kapacita jídelny je 90 hlavních jídel, pracovní doba 10.00-14.30hod. Jídlo, pití a pracovní pomůcky zdarma, platové ohodnocení 9.500 Kč.

Gastronomie - Číšník/servírka Český Krumlov 35 000 Kč

Přijmeme nástup ihned číšníka/servírku, mladý kolektiv, super peníze, na stálo nebo brigádně

Administrativa - Administrativa Administrativní pracovník 19 000 Kč

Všeobecní administrativní pracovníci administrativní pracovník - skladový hospodář. Požadované vzdělání: úso s maturitou (bez vyučení). Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 19000 kč, mzda max. 24000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: kontakt:Hrabánková Kateřina, e-mail: katerina.hrabankova@cssp2.czm ísto výkonu.Máchova č.p. 1029/14, Praha 2.Požadujeme: komunikační dovednosti, platný řidičský průkaz sk. B, aktivní řidič/ka, dobrá znalost PC (MS Office). Nabízíme: přátelské prostředí, plat. tř. 9, dovolená 5 týdnů, stravenky, možnost dalšího vzdělávání. více na www.cssp2/volna-mista.cz. Výpis z rejstříku trestů. Pracoviště: Centrum sociálních služeb praha 2 - 001, Máchova, č.p. 1029, 120 00 Praha 2. Informace: Kateřina Hrabánková, .


DOPORUČENÉ ČLÁNKY

V Pardubicích zavřeli bar kvůli EET, u Svitav sebrali forbesy

Majitel baru v Pardubicích měl EET evidované na jinou firmu. Teď má nuceně zavřeno.

Test Deníku: Účtenky prodejci automaticky nedávají. Navzdory pokutě

Dáte nám účtenku? zeptal se redaktor Deníku Rovnost v rychlém občerstvení ve Vyškově na náměstí. Po zaplacení ji totiž nedostal. Stejně dopadl i…

Dvacet tisíc výher měsíčně. Úředníci ladí detaily Účtenkovky

Téměř rok po startu  EET začne fungovat i státní loterie, v níž se budou losovat kódy z účtenek.

Povinné účtenky – základní otázky a odpovědi

1. Co to je EET?

Zkratka počátečních písmen elektronická evidence tržeb, je to systém dálkového zasílání přehledu tržeb. Už dříve se v Česku uvažovalo o zavedení tzv. registračních pokladen s fiskální pamětí.

zobrazit více >

2. Jak EET funguje?

Podnikatelé si musejí pořídit internet, pokud podnikají venku, tak bezdrátový. K tomu si musejí pořídit tiskárnu na účtenky a do nějakého zařízení (mobil, dotyková pokladna, tablet) nahrát program na odesílání tržeb.

zobrazit více >

3. Kdo eviduje tržby?

EET je rozdělena do čtyř etap. Rozhodující je, do jakého typu podnikání (dle tzv. kódů CZ- NACE) spadáte.

zobrazit více >

4. Co je evidovanou tržbou dle EET?

EVIDOVANOU TRŽBOU JE JAKÁKOLI PLATBA, která není ojedinělá, a je uskutečněna prostřednictvím…

zobrazit více >

5. Co musí podnikatel udělat, aby měl EET (autentizace, certifikát)

Než podnikatel zahájí vydávání účtenek, musí požádá Finanční správu o autentizační údaje, které mu umožní přihlášení na portál správce daně. Po přihlášení si podnikatel na portále zaeviduje své provozovny a vygeneruje tzv. certifikát.

zobrazit více >

6. Jaké zkušenosti si z EET odnesli Chorvaté?

Dodavatelé EET služeb začali růst jako houby po dešti Na začátku jich bylo přes 300. Po počátečním nadšení přišlo vystřízlivění.

zobrazit více >

Praktické otázky z provozu

1. Jak vybrat dobrého dodavatele pokladen? Na co si dát pozor?

V současné době vidíme na trhu mnoho start-upů, které víří vody trhu s EET, což je velmi dobře. Pokud ale vycházíme ze zahraničního trhu, kde mají i několikaleté zkušenosti, je patrné, že většina nových společností do roka své existence zaniká.

zobrazit více >

2. Jakým způsobem funguje ovládání tabletu/dotykové pokladny a jak se vkládá papír?

Ovládání dotykové pokladny je stejné, jako každý jiný tablet. Pokud si tedy umíte přečíst článek na denik.cz, je zde veliký předpoklad, že zvládnete i elektronickou pokladnu.

zobrazit více >

3. Jak se kasa zavírá a jak z ní předám informace své účetní?

Záleží na konkrétním dodavateli. Například nejrozšířenější typ eKasa má funkci, která umožňuje na konci směny zvolit položku „Uzavřít pokladnu". Zde si uživatel vybere, zda-li již dnes zavírá nebo pouze předává směnu někomu ze svých kolegů.

zobrazit více >

4. Slyšel jsem, že je dobré, aby kasa měla zálohování dat pomocí cloudu. Co když se mi data smažou?

Pokud by se stalo, že z jakéhokoliv důvodu přijdete o data v zařízení, tak se dají všechna data obnovit pomocí zálohového souboru přímo v aplikaci.

zobrazit více >

5. Zapomněl jsem si PIN do kasy, jak ho obnovím? Reset pinu.

PIN kódy lze měnit a i upravovat i na dálku. Opět záleží na konkrétním modelu pokladny.

zobrazit více >