2. Jak EET funguje?

Podnikatelé si musejí pořídit internet, pokud podnikají venku, tak bezdrátový. K tomu si musejí pořídit tiskárnu na účtenky a do nějakého zařízení (mobil, dotyková pokladna, tablet) nahrát program na odesílání tržeb. V první vlně EET se osvědčila technická zařízení od renomovaných dodavatelů, kteří mají i servisní síť a technickou podporu - včetně telefonních a emailových poraden. V případě rozbití dotykové pokladny jsou schopni dodat náhradní přístroj.

Jakmile v obchodě dojde k zaplacení ( uskutečnění evidované tržby), odešle obchodník datovou zprávu prostřednictvím internetového připojení na server Finanční správy, tam se údaj o tržbě uloží a do dvou sekund na účtenku dorazí unikátní kód. Pokud ne, vydá pokladna vlastní kód, který však obchodník musí do 48 hodin na server Finanční správy odeslat.