Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Dvacet tisíc výher měsíčně. Úředníci ladí detaily Účtenkovky

Téměř rok po startu  EET začne fungovat i státní loterie, v níž se budou losovat kódy z účtenek.

11.7.2017 6
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Alena Kaňková

Za nákup jednoho rohlíku výhra až milion korun? Možné to je.

Na ministerstvu financí ladí detaily nové „státní loterie“ Účtenkovka, která má lidi motivovat k odebírání účtenek z EET.

Původně zvažované termíny startu v polovině roku (v červenci či v září) byly nahrazeny novým datem: loterie odstartuje na začátku listopadu. Ministerstvo financí čekalo na skončení veřejné soutěže na dodavatele a případná odvolání.  Nakonec se změnilo i vedení resortu: Andreje Babiše (ANO) nahradil jeho stranický kolega Ivan Pilný. Ani on loterii nepohřbil. „Momentálně probíhá podrobné projednávání jednotlivých parametrů Účtenkové loterie s dodavatelem,“ potvrdila včera Deníku mluvčí resortu financí Michaela Tesařová.

Základní obrysy loterie jsou hotovy. Ministerstvo financí rozdá měsíčně 20 000 výher, přičemž hodnota prvních pěti výher bude v rozmezí od 100 000 do milionu korun. Věcnou výhrou bude nový automobil  (v odhadované ceně cca 400 tisíc korun, značka zatím není známa). „Ostatní výhry, pouze peněžitého charakteru, jsou rozděleny do nižších finančních částek v řádech desetitisíců a stovek korun,“ popisuje Tesařová. Provoz Účtenkovky po technické stránce zajistí vítězná společnost Wincor Nixdorf, ta je mimo jiné asi nejznámějším světovým výrobcem bankomatů.

STO MILIONŮ NA ÚVOD

Loterie přitom ze začátku nebude chudá. Stát hodlá v Účtenkovce na výhrách ročně rozdat 65 milionů korun, dalších 12,5 milionu bude stát samotný provoz. Vedle toho bude 20 milionů korun  stát úvodní reklamní kampaň. Podtrženo sečteno, úvodní investice z peněz daňových poplatníků bude zhruba sto milionů korun. Ministr Pilný se nechal slyšet, že efektivita soutěže by se měla prověřit po ročním provozování.

Účtenkové loterie v Chorvatsku na Slovensku či v Polsku přitom fungovaly hlavně ze začátku. Postupem času zájem lidí opadal. „Ze zkušenosti víme, že účtenku požaduje zhruba každý šestý zákazník – a i když je cílem loterie toto změnit, nemyslím si, že by to dokázala z dlouhodobého hlediska,“ popsal už dříve Deníku Petr Filipec z společnosti Storyous, která dodává pokladní systémy.

Na rozdíl od zahraničí se v Česku nebudou losovat účtenky až od určité částky (na Slovensku se losovaly od eura výše). Zaregistrovat do slosování u nás ale půjde každý den jen jedna účtenka od jednoho konkrétního obchodníka. Počet účtenek ale limitován není. Například při pěti nákupech v pěti různých obchodech tak půjde za daný den poslat  pět kódů.

Losovat by se mělo jednou měsíčně, a to ze zaslaných kódů účtenek z předchozího období.

Podle průzkumu společnosti Bizerba, která dodává pokladní systémy, je ale zájem zákazníků o loterii poměrně slabý. „Téměř 40 procent dotázaných totiž účast v soutěži úplně odmítá a dalších 34 procent přemýšlí, že ji vyzkouší pouze možná,“ uvedla mediální zástupkyně společnosti Jitka Votrubcová. Podle průzkumu, který byl realizován na reprezentativním vzorku 525 respondentů, chce zcela určitě soutěžit 15 procent lidí. 

Autor: Jan Klička

11.7.2017 VSTUP DO DISKUSE 6
SDÍLEJ:

SERVIS

Informační technologie - Informační technologie Správce webu 33 000 Kč Vývojáři webu a multimédií Junior Programátor/ka. Požadované vzdělání: úso s maturitou (bez vyučení). Pružná pracovní doba, úvazek: . Mzda min. 33000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Místo výkonu práce: 28. Října 207/49, 702 00 Ostrava, Kontakt: Lenka Mazurková, životopisy zasílat na E-mail: lenka@ollero.cz. , , Tvoříme software pro český trh se zahraničním přesahem., , Náplň práce:, -vývoj platformy pro tvorbu webů a eshopů určenou pro český i zahraniční trh, -SEO (analýza, strukturalizace kódu, doplnění o chybějící části), , Požadavky: , -výbornou znalost HTML, CSS, PHP, OOP, -pokročilou úroveň znalosti MySQL, Java, jQuery, -vlastní kreativitu a samostatnost, -důraz na kvalitu a přesnost, -časovou flexibilitu, -ochotu učit se novému, , Nabízíme: , -svůj čas si řídíš sám/sama, -příjemná práce v moderních kancelářích v historickém centru Ostravy, - sportovní akce , -zvyšování kvalifikace, -práce na HPP nebo živnostenský list, -home office v případě potřeby, -u nás si Vás doslova rozmazlujeme - firemní akce, občerstvení v kanceláři zadarmo, firemní snídaně, výhody a bonusy od našich klientů, -výhody zázemí Google partnera, Někdy váháme udělat velký krok, i když je to správným směrem. Pojďme si o tom reálně a otevřeně popovídat., Zašlete nám svůj životopis. Koukni i na naše stránky ollero.cz , Těšíme se na tebe :), , Více informací na webových stránkách: ollero.cz. Pracoviště: Ollero s.r.o., ostrava, 28. října, č.p. 207, 702 00 Ostrava 2. Informace: Lenka Mazurková, +420 800 665 533. Zdravotnictví - Zdravotnictví Zubní lékař 16 000 Kč Zubní lékaři Zdravotní sestra/zubní instrumentář/ka. Požadované vzdělání: úso (vyučení s maturitou). Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 16000 kč, mzda max. 20000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: V případě zájmu zaslat strukturovaný životopis na email: orikhivskyi@gmail.com , , Místo výkonu práce - Škroupova 1310, Chomutov. Pracoviště: Orikhivskyi petro - pracoviště, Škroupova, č.p. 1310, 430 01 Chomutov 1. Informace: Petro Orikhivskyi, +420 739 376 400. Informační technologie - Informační technologie Programátor 16 000 Kč Vývojáři webu a multimédií Junior kodér (HTML + CSS). Požadované vzdělání: základní + praktická škola. Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 16000 kč. Volných pracovních míst: 2. Poznámka: Místo výkonu práce: Olomouc. Nástup možný ihned., Základní znalosti HTML a CSS. Práce na kreativních projektech. Moderní zázemí. Pravidelná školení. Příjemný kolektiv., Kontakt je možný POUZE e-mailem.. Pracoviště: Leksys s.r.o. - prac. olomouc, . Informace: Tomáš Lekl, . Zemědělství, lesnictví a vodní hospodářství - Zemědělství, lesnictví a vodní hospodářství 20 000 Kč Zootechnici ZOOTECHNIK/ČKA. Požadované vzdělání: úso s maturitou (bez vyučení). Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 20000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: A16 z:5/10/2018 a:22/10/2018, Práce na dobu určitou - zástup za MD. Zkušenosti v živočišné výrobě vítány, vyučení v oboru výhodou. Pracovní doba pondělí až pátek, víkendy dle potřeby. , Požadujeme:, - ŘP sk. B, - zaměstnavatel požaduje výpis z RT., Zaměstnanecké výhody:, - 25 dní dovolené, firemní benefity., Kontakt:, - telefonicky v čase 07:00-13:00 hod. pondělí až pátek, - osobně na adrese Vyšní Lhoty 317, v čase 07:00-13:00 hod., - e-mailem., Kontakt uvedeny výše.. Pracoviště: Družstvo raškovice - pražmo, . Informace: Renáta Škanderová, +420 774 432 642.

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

V Pardubicích zavřeli bar kvůli EET, u Svitav sebrali forbesy

Majitel baru v Pardubicích měl EET evidované na jinou firmu. Teď má nuceně zavřeno.

Test Deníku: Účtenky prodejci automaticky nedávají. Navzdory pokutě

Dáte nám účtenku? zeptal se redaktor Deníku Rovnost v rychlém občerstvení ve Vyškově na náměstí. Po zaplacení ji totiž nedostal. Stejně dopadl i…

Babišovi nebudu dělat kašpárka, věří jeho nový poradce

Jeden z nejhlasitějších kritiků elektronické evidence tržeb začal radit jejímu duchovnímu otci Andreji Babišovi. Nebojí se autor Hlídače EET…

Povinné účtenky – základní otázky a odpovědi

1. Co to je EET?

Zkratka počátečních písmen elektronická evidence tržeb, je to systém dálkového zasílání přehledu tržeb. Už dříve se v Česku uvažovalo o zavedení tzv. registračních pokladen s fiskální pamětí.

zobrazit více >

2. Jak EET funguje?

Podnikatelé si musejí pořídit internet, pokud podnikají venku, tak bezdrátový. K tomu si musejí pořídit tiskárnu na účtenky a do nějakého zařízení (mobil, dotyková pokladna, tablet) nahrát program na odesílání tržeb.

zobrazit více >

3. Kdo eviduje tržby?

EET je rozdělena do čtyř etap. Rozhodující je, do jakého typu podnikání (dle tzv. kódů CZ- NACE) spadáte.

zobrazit více >

4. Co je evidovanou tržbou dle EET?

EVIDOVANOU TRŽBOU JE JAKÁKOLI PLATBA, která není ojedinělá, a je uskutečněna prostřednictvím…

zobrazit více >

5. Co musí podnikatel udělat, aby měl EET (autentizace, certifikát)

Než podnikatel zahájí vydávání účtenek, musí požádá Finanční správu o autentizační údaje, které mu umožní přihlášení na portál správce daně. Po přihlášení si podnikatel na portále zaeviduje své provozovny a vygeneruje tzv. certifikát.

zobrazit více >

6. Jaké zkušenosti si z EET odnesli Chorvaté?

Dodavatelé EET služeb začali růst jako houby po dešti Na začátku jich bylo přes 300. Po počátečním nadšení přišlo vystřízlivění.

zobrazit více >

Praktické otázky z provozu

1. Jak vybrat dobrého dodavatele pokladen? Na co si dát pozor?

V současné době vidíme na trhu mnoho start-upů, které víří vody trhu s EET, což je velmi dobře. Pokud ale vycházíme ze zahraničního trhu, kde mají i několikaleté zkušenosti, je patrné, že většina nových společností do roka své existence zaniká.

zobrazit více >

2. Jakým způsobem funguje ovládání tabletu/dotykové pokladny a jak se vkládá papír?

Ovládání dotykové pokladny je stejné, jako každý jiný tablet. Pokud si tedy umíte přečíst článek na denik.cz, je zde veliký předpoklad, že zvládnete i elektronickou pokladnu.

zobrazit více >

3. Jak se kasa zavírá a jak z ní předám informace své účetní?

Záleží na konkrétním dodavateli. Například nejrozšířenější typ eKasa má funkci, která umožňuje na konci směny zvolit položku „Uzavřít pokladnu". Zde si uživatel vybere, zda-li již dnes zavírá nebo pouze předává směnu někomu ze svých kolegů.

zobrazit více >

4. Slyšel jsem, že je dobré, aby kasa měla zálohování dat pomocí cloudu. Co když se mi data smažou?

Pokud by se stalo, že z jakéhokoliv důvodu přijdete o data v zařízení, tak se dají všechna data obnovit pomocí zálohového souboru přímo v aplikaci.

zobrazit více >

5. Zapomněl jsem si PIN do kasy, jak ho obnovím? Reset pinu.

PIN kódy lze měnit a i upravovat i na dálku. Opět záleží na konkrétním modelu pokladny.

zobrazit více >

DALŠÍ ČLÁNKY Z RUBRIKY