EET Deník EET Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Do EET se zapojilo 130 tisíc podnikatelů. Kontroly odhalily 1500 prohřešků

Do elektronické evidence tržeb (EET) je zapojeno zatím zhruba 130 tisíc podnikatelů. Účtenek vydali zákazníkům 405 tisíc, uvedla Finanční správa. Dosud uložila při kontrolách za prohřešky na místě 27 pokut celkem za 124 900 korun, a ve 1027 případech předala věc k zahájení správního řízení.

12.3.2017 1
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: Deník/Jiří Kopáč

Celkem Finanční správa provedla v souvislosti s EET 12 143 kontrol, odhaleno bylo 1491 nedostatků. "Nejčastějším prohřeškem je nevystavení účtenky, neumístění informačního oznámení a nezasílání údajů do systému EET," uvedla mluvčí Finanční správy Petra Petlachová.

Čtěte také: Babiš v Terezíně zkontroloval účtenky. Překvapili ho vietnamští prodejci

Z ankety ČTK mezi prodejci systémů a podnikateli vyplývá, že poptávka po pokladních systémech na začátku března klesla. Část podnikatelů si pořídila nevhodné pokladny a budou je muset vyměnit. Jedním z problémů se podle Michala Wantuloka ze společnosti Dotykačka stala oblast komisního prodeje typická pro nejrůznější bazary nebo starožitnictví. Týden před startem druhé vlny se ukázalo, že většina pokladních systémů nedokáže tento specifický režim řešit v souladu s metodikou.

Podle Wantuloka se s problémy často potýkají podnikatelé, kteří se snažili na EET ušetřit tím, že si do vlastního mobilu či tabletu stáhli neozkoušenou bezplatnou aplikaci a k tomu si pořídili základní tiskárnu.

"V mnoha případech se ukázalo, že software a hardware jsou vzájemně nekompatibilní, takže tiskárna třeba netiskne účtenky. Dá se očekávat, že v dohledné době řada z nich zamíří nakupovat podruhé, tentokrát k prověřeným dodavatelům pro komplexní řešení," dodal Wantulok.

Cenová válka v oblasti sofwaru

Ceny pokladních systémů na EET v posledních týdnech výrazně klesly. "Mnoho podnikatelů se před koncem února začalo předbíhat v poskytování slev nebo snižování cen, aby získali tržní podíl a nebo se zbavili skladových zásob na převážně komerční zařízení (různé tablety), které mají krátkou dobu podpory a kde hrozí problémy se servisováním. 'Cenová válka' vznikla hlavně v oblasti softwaru," řekl František Pastirčák z Elcomu Prešov.

Roman Mazák, předseda Družstva CBA které sdružuje 950 obchodů, očekává, že pokud se bude EET důsledně kontrolovat, narovná to podnikatelské prostředí. "Jen na prodejnách potravin odhadujeme daňové úniky ve výši 30 miliard Kč ročně. V restauracích až deset miliard," dodal.

Nepřehlédněte: Zámky a EET: Všechny si rovny nejsou

Autor: ČTK

Nahravá se anketa
12.3.2017 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

SERVIS

Doprava a logistika - Přijmeme skladníka 33 000 Kč

Přijmeme šikovného a zodpovědného skladníka do velkoobchodu zeleniny a potravin na přípravu zboží dle objednávek. Noční provoz (8.5hod.). Mladý kolektiv, HPP, smlouva na dobu neurčitou, fyzicky náročná práce, příjemné prostředí, zaměstnanecké výhody. Plat až 33.000 Kč HM, možnost dalšího přivýdělku, prémií po zaučení a kariérního růstu.

Obchod - Přijmeme prodavačku 19 000 Kč

Prodejní okénko Minit na Masarykově nádr. přijme prodavačku. Pracovní doba pouze 2-3 dny v týdnu. Náplní práce bude rozpékání Minitek, příprava a prodej párků v rohlíku, kávy. Nástup možný ihned nebo dle domluvy.

Obchod - Zaměstnanec výběrové restaurace 125 Kč

Hledáme zaměstnance do známé výběrové restaurace na pozici obsluhy zákazníků za pultem, přípravy rybích pokrmů, salátů apod. Nástup možný ihned. Náplň práce: obsluha zákazníků, příprava rybích pokrmů, salátů, snacků, práce na pokladně, udržování pořádku na pracovišti.

Administrativa - Administrativa Administrativní pracovník 13 500 Kč

Všeobecní administrativní pracovníci Administrativní pracovník/pracovnice - pouze pro OZP. Požadované vzdělání: úso (vyučení s maturitou). Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 13500 kč, mzda max. 13500 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: V případě zájmu zašlete životopis , Náplň práce:, administrativa (kopírování, laminování), kompletace smluv, vedení dokumentace , Požadujeme: , bezúhonnost, spolehlivost, pečlivost, flexibilita, schopnost samostatné i týmové práce, logické myšlení, Nabízíme: , zázemí silné a stabilní společnosti , možnost dalšího vzdělávání , práci v příjemném a přátelském prostředí , HPP na dobu určitou 1 rok s možností prodloužení. Pracoviště: Centr group-elmont s.r.o.-brno, 602 00 Brno 2. Informace: Dana Mahrová, .


DOPORUČENÉ ČLÁNKY

V Pardubicích zavřeli bar kvůli EET, u Svitav sebrali forbesy

Majitel baru v Pardubicích měl EET evidované na jinou firmu. Teď má nuceně zavřeno.

Test Deníku: Účtenky prodejci automaticky nedávají. Navzdory pokutě

Dáte nám účtenku? zeptal se redaktor Deníku Rovnost v rychlém občerstvení ve Vyškově na náměstí. Po zaplacení ji totiž nedostal. Stejně dopadl i…

Dvacet tisíc výher měsíčně. Úředníci ladí detaily Účtenkovky

Téměř rok po startu  EET začne fungovat i státní loterie, v níž se budou losovat kódy z účtenek.

Povinné účtenky – základní otázky a odpovědi

1. Co to je EET?

Zkratka počátečních písmen elektronická evidence tržeb, je to systém dálkového zasílání přehledu tržeb. Už dříve se v Česku uvažovalo o zavedení tzv. registračních pokladen s fiskální pamětí.

zobrazit více >

2. Jak EET funguje?

Podnikatelé si musejí pořídit internet, pokud podnikají venku, tak bezdrátový. K tomu si musejí pořídit tiskárnu na účtenky a do nějakého zařízení (mobil, dotyková pokladna, tablet) nahrát program na odesílání tržeb.

zobrazit více >

3. Kdo eviduje tržby?

EET je rozdělena do čtyř etap. Rozhodující je, do jakého typu podnikání (dle tzv. kódů CZ- NACE) spadáte.

zobrazit více >

4. Co je evidovanou tržbou dle EET?

EVIDOVANOU TRŽBOU JE JAKÁKOLI PLATBA, která není ojedinělá, a je uskutečněna prostřednictvím…

zobrazit více >

5. Co musí podnikatel udělat, aby měl EET (autentizace, certifikát)

Než podnikatel zahájí vydávání účtenek, musí požádá Finanční správu o autentizační údaje, které mu umožní přihlášení na portál správce daně. Po přihlášení si podnikatel na portále zaeviduje své provozovny a vygeneruje tzv. certifikát.

zobrazit více >

6. Jaké zkušenosti si z EET odnesli Chorvaté?

Dodavatelé EET služeb začali růst jako houby po dešti Na začátku jich bylo přes 300. Po počátečním nadšení přišlo vystřízlivění.

zobrazit více >

Praktické otázky z provozu

1. Jak vybrat dobrého dodavatele pokladen? Na co si dát pozor?

V současné době vidíme na trhu mnoho start-upů, které víří vody trhu s EET, což je velmi dobře. Pokud ale vycházíme ze zahraničního trhu, kde mají i několikaleté zkušenosti, je patrné, že většina nových společností do roka své existence zaniká.

zobrazit více >

2. Jakým způsobem funguje ovládání tabletu/dotykové pokladny a jak se vkládá papír?

Ovládání dotykové pokladny je stejné, jako každý jiný tablet. Pokud si tedy umíte přečíst článek na denik.cz, je zde veliký předpoklad, že zvládnete i elektronickou pokladnu.

zobrazit více >

3. Jak se kasa zavírá a jak z ní předám informace své účetní?

Záleží na konkrétním dodavateli. Například nejrozšířenější typ eKasa má funkci, která umožňuje na konci směny zvolit položku „Uzavřít pokladnu". Zde si uživatel vybere, zda-li již dnes zavírá nebo pouze předává směnu někomu ze svých kolegů.

zobrazit více >

4. Slyšel jsem, že je dobré, aby kasa měla zálohování dat pomocí cloudu. Co když se mi data smažou?

Pokud by se stalo, že z jakéhokoliv důvodu přijdete o data v zařízení, tak se dají všechna data obnovit pomocí zálohového souboru přímo v aplikaci.

zobrazit více >

5. Zapomněl jsem si PIN do kasy, jak ho obnovím? Reset pinu.

PIN kódy lze měnit a i upravovat i na dálku. Opět záleží na konkrétním modelu pokladny.

zobrazit více >