EET Deník EET Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Daňových přiznání je víc. EET navzdory

Počet podaných daňových přiznání oproti loňsku mírně stoupl. Jak v Ústeckém kraji, tak v samotné krajské metropoli. Nelze však vysledovat, kterých živností se negativně dotklo zavedení elektronické evidence tržeb (EET).

21.4.2017 1
SDÍLEJ:

Finanční úřad totiž podaná daňová přiznání nerozděluje podle jednotlivých živností, například na krejčovství, obuvnictví či pohostinství.

ZAVŘÍT KRÁM? DŮVODŮ JE STÁLE DOST

Sami provozovatelé restaurací a hospůdek si myslí, že důvodů pro zavření krámu kvůli EET může být mnoho. Neznalost práce na počítači, případně samotná neznalost účetnictví.

„Starší lidé už prostě nemusejí mít chuť se učit něco nového. Já osobně v tom nevidím problém, ale řekl bych, že třeba i na vesnicích mohou hospůdky zmizet, nebo si z toho místní udělají soukromé kluby. Nebo technické problémy, kdy se EET terminál špatně připojuje na finanční správu. Ta za to ale nemůže, spíš poskytovatelé internetu a prodejci pokladen. Každý jouda prodává pokladnu EET a ve finále vám ani neumí poradit, na servis se kolikrát ani nedovoláte," zamýšlel se šéf Hospůdky U Lípy na Střekově.

U pohostinské živnosti ovšem pokles statistiky ústeckého živnostenského úřadu zatím nepotvrzují. „Z čísel je naopak patrný stálý, i když velmi mírný vzestup," uvedla mluvčí magistrátu Romana Macová.

NEVÍ, KOLIK PŘIZNÁNÍ CHYBÍ

Ačkoliv finanční úřad v Ústeckém kraji a samotném Ústí nad Labem vybral desetitisíce daňových přiznání, kolik jich chybí, neví.

„Nemáme k dispozici počet chybějících daňových přiznání. Tyto počty jsme ani v minulosti nesledovali, protože to je plně v kompetenci konkrétního správce daně, tedy finančního úředníka, který spravuje konkrétní daňový subjekt, tedy firmu či společnost. Důvody pro nepodání daňových přiznání fyzických osob mohou být obhajitelné a objektivní, a tak ani tuto statistiku nesledujeme," sdělil Radim Vlačiha, mluvčí ústeckého finančního úřadu.

V celé zemi bylo podáno zhruba 2,28 milionu daňových přiznání. Je to o 120 tisíc víc než loni. Co se týká přiznání podaných elektronicky, u fyzických osob se jejich počet zvýšil o jedno procento ze 13 na 14, u právnických osob zůstává 88 procent jako loni.

STATISTIKY:Hostinská činnost, Ústí: K 31. prosinci 2015 mělo hostinskou činnost 2 172 podnikatelů, loni ke stejnému datu 2 186. K 31. březnu 2017 jich je 2 196.
Podaná DAP: K 10. dubnu 2017 celkem 135 762 v Ústeckém kraji, z toho v Ústí nad Labem 19 967. K 9. dubnu 2016 celkem 132 249 v Ústeckém kraji, z toho v Ústí 19 548.

Autor: Janni Vorlíček

Nahravá se anketa
21.4.2017 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

SERVIS

Doprava a logistika - Přijmeme skladníka 33 000 Kč

Přijmeme šikovného a zodpovědného skladníka do velkoobchodu zeleniny a potravin na přípravu zboží dle objednávek. Noční provoz (8.5hod.). Mladý kolektiv, HPP, smlouva na dobu neurčitou, fyzicky náročná práce, příjemné prostředí, zaměstnanecké výhody. Plat až 33.000 Kč HM, možnost dalšího přivýdělku, prémií po zaučení a kariérního růstu.

Obchod - Přijmeme prodavačku 19 000 Kč

Prodejní okénko Minit na Masarykově nádr. přijme prodavačku. Pracovní doba pouze 2-3 dny v týdnu. Náplní práce bude rozpékání Minitek, příprava a prodej párků v rohlíku, kávy. Nástup možný ihned nebo dle domluvy.

Obchod - Zaměstnanec výběrové restaurace 125 Kč

Hledáme zaměstnance do známé výběrové restaurace na pozici obsluhy zákazníků za pultem, přípravy rybích pokrmů, salátů apod. Nástup možný ihned. Náplň práce: obsluha zákazníků, příprava rybích pokrmů, salátů, snacků, práce na pokladně, udržování pořádku na pracovišti.

Administrativa - Administrativa Administrativní pracovník 13 500 Kč

Všeobecní administrativní pracovníci Administrativní pracovník/pracovnice - pouze pro OZP. Požadované vzdělání: úso (vyučení s maturitou). Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 13500 kč, mzda max. 13500 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: V případě zájmu zašlete životopis , Náplň práce:, administrativa (kopírování, laminování), kompletace smluv, vedení dokumentace , Požadujeme: , bezúhonnost, spolehlivost, pečlivost, flexibilita, schopnost samostatné i týmové práce, logické myšlení, Nabízíme: , zázemí silné a stabilní společnosti , možnost dalšího vzdělávání , práci v příjemném a přátelském prostředí , HPP na dobu určitou 1 rok s možností prodloužení. Pracoviště: Centr group-elmont s.r.o.-brno, 602 00 Brno 2. Informace: Dana Mahrová, .


DOPORUČENÉ ČLÁNKY

V Pardubicích zavřeli bar kvůli EET, u Svitav sebrali forbesy

Majitel baru v Pardubicích měl EET evidované na jinou firmu. Teď má nuceně zavřeno.

Test Deníku: Účtenky prodejci automaticky nedávají. Navzdory pokutě

Dáte nám účtenku? zeptal se redaktor Deníku Rovnost v rychlém občerstvení ve Vyškově na náměstí. Po zaplacení ji totiž nedostal. Stejně dopadl i…

Dvacet tisíc výher měsíčně. Úředníci ladí detaily Účtenkovky

Téměř rok po startu  EET začne fungovat i státní loterie, v níž se budou losovat kódy z účtenek.

Povinné účtenky – základní otázky a odpovědi

1. Co to je EET?

Zkratka počátečních písmen elektronická evidence tržeb, je to systém dálkového zasílání přehledu tržeb. Už dříve se v Česku uvažovalo o zavedení tzv. registračních pokladen s fiskální pamětí.

zobrazit více >

2. Jak EET funguje?

Podnikatelé si musejí pořídit internet, pokud podnikají venku, tak bezdrátový. K tomu si musejí pořídit tiskárnu na účtenky a do nějakého zařízení (mobil, dotyková pokladna, tablet) nahrát program na odesílání tržeb.

zobrazit více >

3. Kdo eviduje tržby?

EET je rozdělena do čtyř etap. Rozhodující je, do jakého typu podnikání (dle tzv. kódů CZ- NACE) spadáte.

zobrazit více >

4. Co je evidovanou tržbou dle EET?

EVIDOVANOU TRŽBOU JE JAKÁKOLI PLATBA, která není ojedinělá, a je uskutečněna prostřednictvím…

zobrazit více >

5. Co musí podnikatel udělat, aby měl EET (autentizace, certifikát)

Než podnikatel zahájí vydávání účtenek, musí požádá Finanční správu o autentizační údaje, které mu umožní přihlášení na portál správce daně. Po přihlášení si podnikatel na portále zaeviduje své provozovny a vygeneruje tzv. certifikát.

zobrazit více >

6. Jaké zkušenosti si z EET odnesli Chorvaté?

Dodavatelé EET služeb začali růst jako houby po dešti Na začátku jich bylo přes 300. Po počátečním nadšení přišlo vystřízlivění.

zobrazit více >

Praktické otázky z provozu

1. Jak vybrat dobrého dodavatele pokladen? Na co si dát pozor?

V současné době vidíme na trhu mnoho start-upů, které víří vody trhu s EET, což je velmi dobře. Pokud ale vycházíme ze zahraničního trhu, kde mají i několikaleté zkušenosti, je patrné, že většina nových společností do roka své existence zaniká.

zobrazit více >

2. Jakým způsobem funguje ovládání tabletu/dotykové pokladny a jak se vkládá papír?

Ovládání dotykové pokladny je stejné, jako každý jiný tablet. Pokud si tedy umíte přečíst článek na denik.cz, je zde veliký předpoklad, že zvládnete i elektronickou pokladnu.

zobrazit více >

3. Jak se kasa zavírá a jak z ní předám informace své účetní?

Záleží na konkrétním dodavateli. Například nejrozšířenější typ eKasa má funkci, která umožňuje na konci směny zvolit položku „Uzavřít pokladnu". Zde si uživatel vybere, zda-li již dnes zavírá nebo pouze předává směnu někomu ze svých kolegů.

zobrazit více >

4. Slyšel jsem, že je dobré, aby kasa měla zálohování dat pomocí cloudu. Co když se mi data smažou?

Pokud by se stalo, že z jakéhokoliv důvodu přijdete o data v zařízení, tak se dají všechna data obnovit pomocí zálohového souboru přímo v aplikaci.

zobrazit více >

5. Zapomněl jsem si PIN do kasy, jak ho obnovím? Reset pinu.

PIN kódy lze měnit a i upravovat i na dálku. Opět záleží na konkrétním modelu pokladny.

zobrazit více >